همشهری‌آنلاین: مدیر کل محیط زیست استان اصفهان گفت: دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری آلودگی در برخی از شهرهای استان به نقطه اوج خود می‌رسد ولی هنوز برای تعطیلی ادارات در این روزها تصمیم‌گیری نشده است.

سی و سه پل

به گزارش ایمنا‌ احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار داشت بر اساس اعلام هواشناسی با توجه به استقرار توده هوای پایدار بر روی استان که از بعد از ظهر امروز 26 آذر شروع می‌شود به تدریج آلاینده‌ها جمع خواهد شد و این امر موجب افزایش آلودگی هوا خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: به این ترتیب در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (28،29و 30 آذر) آلودگی هوای اصفهان به نقطه اوج خود خواهد رسید.

وی فعال شدن رینگ سوم ترافیکی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کاهش آلودگی هوای اصفهان اعلام کرد و بیان داشت: این بحث می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد.

وی در ارتباط با وضعیت نیروگاه‌های اصفهان نیز افزود: نیروگاه اصفهان ظرفیت تولید خود را به میزان ۴۰ درصد کاهش داده و برای بخش باقیمانده آن نیز گاز مورد نیاز تامین شده است.

لاهیجان‌زاده افزود: همچنین ۲ واحد از نیروگاه شهید منتظری گاز سوز شده و در حال حاضر از طریق وزارت نفت اقداماتی صورت گرفته که بتوان کل ۸ واحد این نیروگاه را گاز سوز کرد و تا جایی که امکان دارد ظرفیت تولید این نیروگاه را نیز پایین بیاوریم.

وی با بیان این که چنانچه مردم بتوانند با توجه به گرمی هوا ۱۰ درصد در مصرف گاز خانگی صرفه‌جویی کنند می‌توان سوخت مورد نیاز برای گاز سوز شدن واحد‌های نیروگاه اصفهان را تامین کرد، ادامه داد: از همه مردم و مسوولان‌ می‌خواهیم که آلودگی هوا را جدی بگیرند چرا که این موضوع رابطه تنگاتنگی‌ با سلامتی دارد و تاثیر این پدیده آنی نیست و تاثیر آن ممکن است در سال‌های بعد نمایان شود.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: ذرات زیر ۱۰ میکرون از طریق تنفس وارد گردش خون افراد به ویژه کودکان، زنان باردار و افراد سالخورده می‌شود و اثرات جبران ناپذیری را برای آنها به وجود خواهد آورد.

وی در ارتباط با احتمال تعطیلی در اواسط هفته اظهار داشت: کوچکترین جابجایی هوا می‌تواند در کاهش و یا افزایش آلودگی هوا نقش داشته باشد به طور مثال در روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا یک بعد از ظهر آلودگی هوای اصفهان به وضعیت بحرانی رسید ولی از ساعت ۳ به بعد آلودگی به شدت کاهش یافت، بنابراین در حال حاضر نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد.

لاهیجان‌زاده بررسی گزارشات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا را لازمه اعلام تعطیل بودن و یا نبودن ادارات در روزهای اواسط هفته عنوان کرد و بیان داشت: در جلسه‌ای که در استانداری اصفهان برگزار خواهد شد در این باره تصمیم‌گیری می‌شود.

کد خبر 154086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز