یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون عمرانی استانداری تهران از تشدید آلودگی هوای تهران از دوشنبه 21 آذر خبر داد و گفت: این وضعیت تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

آلودگی هوا

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو باایسنا، گفت: با توجه به اینکه هوای تهران روز شنبه در وضعیت ناسالم قرار گرفت پس از تشکیل کمیته کاهش آلودگی هوا و بررسی وضعیت جوی مشخص شد که این شرایط اضطراری نیست اما از روز دوشنبه هوای ناسالم تشدید و تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

 وی افزود: توصیه می‌شود در روزهایی که هوا در شرایط ناسالم و پایداری قرار دارد کودکان، سالخوردگان، بیماران قلبی ـ ریوی، بیماران تنفسی، جانبازان شیمیایی از تردد در مناطق مرکزی شهر خودداری کنند.

 معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: در کمیته آلودگی هوای تهران تمامی موارد مربوط به تشدید آلودگی هوا مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما به اعتقاد من اژدهای ترافیک تمامی امکانات و تمهیدات پایتخت را می‌بلعد و هر تصمیمی که اتخاذ می‌شود به علت ترافیک شدید بی نتیجه می‌ماند.

 وی علت اصلی آلودگی هوای پایتخت را ترافیک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر علیرغم اینکه سوخت یورو4 و یورو5 در سطح شهر تهران توزیع می‌شود و استاندارد خودروها نیز در وضعیت مناسب و مطلوبی است اما همچنان علت اصلی آلودگی هوا ترافیک بالای شهر تهران است.

 وی ادامه داد: با توجه به هدفمند‌ی یارانه‌ها مصرف گاز کاهش یافته و مراکز صنعتی نیز به سمت استفاده از گاز پیش می‌روند که روند گامی موثر در جهت کاهش آلودگی هوا محسوب می شود.

 محمودی همچنین از خروج خودروهای RD و وانت پیکان از سطح شهر خبر داد و گفت: درکمیته کاهش آلودگی هوای تهران که طی این هفته برگزار می‌شود، موضوع ساماندهی موتورسیکلت‌ها نیز که یکی از علت‌های اصلی آلایندگی هوای تهران محسوب می‌شوند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 153507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز