گروه شهری: ماندگاری سرما و پایداری هوا در برخی از کلانشهرهای کشور طی روزهای آینده موجب انباشت آلودگی در هوای این کلانشهرها می‌شود.

آلودگی

سازمان هواشناسی کشور 16 آذر از ورود سامانه بارشی جدید از مناطق غرب و شمال‌غرب به کشور خبر داد.

به گزارش این سازمان با ورود این سامانه به آسمان کشور دمای هوا در روز شنبه در نوار شمالی کشور کاهش 5تا 10 درجه‌ای خواهد داشت.

براساس آنچه نقشه‌های پیش‌‌یابی سازمان هواشناسی نشان‌می‌دهد سامانه بارشی جدید اواخر روز جمعه از شمال غرب وارد کشور شده و به‌تدریج طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده ابتدا استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و در ادامه دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

این سامانه همچنین روز شنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان و غرب مازندران بارش متناوب و در استان‌های قزوین و البرز بارش پراکنده باران و برف را به‌دنبال خواهد داشت. شرایط ایجاد شده از عصر روز شنبه و صبح روز یکشنبه به مناطق شرق مازندران و استان‌های گلستان، خراسان‌شمالی و شمال سمنان محدود می‌شود.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که شدت فعالیت بارشی این سامانه طی روز شنبه در استان‌های گیلان و مازندران رخ خواهد داد که سبب اختلال در تردد جاده‌ای در محورهای ارتباطی این استان‌ها و استان اردبیل می‌شود. همچنین این سازمان پیش‌بینی کرد، دمای هوا طی روز شنبه هفته آینده در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بین5 تا 10‌درجه و طی روز یکشنبه در مناطق شمال‌شرقی و شرق کشور بین 4 تا 8 درجه کاهش یابد.

سازمان هواشناسی با اشاره به پایداری جوی طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و صبح شنبه اعلام کرده است در شهرهای صنعتی و پرجمعیت در نیمه شمالی کشور طی این مدت پتانسیل آلودگی هوا بالا بوده و سبب افزایش چگالی آلاینده‌ها در این شهرها می‌شود. مدیرکل هواشناسی استان تهران نیز از آغاز کاهش دما در پایتخت از روز شنبه خبر داد.

از سوی دیگر محسن جباری به ایسنا گفت: تا روز جمعه حداقل دمای هوای تهران بین صفر تا یک درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود و با توجه به پایداری جوی، افزایش غلظت آلاینده‌ها را در پایتخت پیش‌بینی می‌کنیم.مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: براین اساس امروز (پنجشنبه) آسمان تهران صاف، همراه با غبار محلی است که حداقل و حداکثر دما در این روز بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه به صفر و 9 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز جمعه نیز آسمان تهران صاف و غبارآلود در اواخر وقت با رشد ابر در ارتفاعات و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دمای هوای فردای (جمعه) پایتخت نیز با یک درجه افزایش به یک و 10‌درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 153217
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز