سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

فتانه انفرادی: به‌رغم هشدارهای کارشناسان بهداشتی و اطلاع‌رسانی رسانه‌های مختلف مبنی بر سرطان‌زا بودن غذا و نوشیدنی‌های گرم در ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی، امسال نیز در ایام محرم، به‌ویژه همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، شاهد استفاده فراوان هیئت‌های مذهبی و مردم از این ظروف بودیم، به عبارت بهتر، نظاره‌گر بی‌توجهی و نبود نظارت مسئولان بهداشتی از یک‌سو و بی‌تفاوتی مردم نسبت به سلامت خود از سوی دیگر بودیم.

ظروف یکبار مصرف

این مسئله نشان‌دهنده آن است که مقوله سلامت در کشور ما از نگاه مردم و مسئولان جدی گرفته نشده است، به سخن دیگر، نگاه مسئولان به مقوله سلامت، نگاه کلان‌نگر و عمقی نبوده و نیست و مردم نیز به‌دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه مسائل مربوط به سلامت خویش را جدی نگرفته‌اند. به‌راستی چه باید کرد تا نگاه مسئولان و مردم به سلامت، نگاه عمیق، دقیق، موشکافانه و همراه با حساسیت بالا شود؟

آیا جز این است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید از مکانیسم‌های قابل‌قبول‌تر و جدی‌تری برای نظارت بهره جوید؟ و نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز با جدیت و عزم راسخ‌تر، به مقوله سلامت و بهداشت مردم بنگرند؟ تا کی و چه زمان وزارت بهداشت باید برای برطرف کردن مشکلات بهداشتی و سلامت مردم، از کمبود اعتبارات این بخش سخن به میان آورد؟

و رفع همه مشکلات بهداشتی و سلامت مردم را منوط به اختصاص بودجه مناسب بداند؟ در هرحال، بسیاری از مردم در زمینه‌های سلامت و بهداشت نیاز به آموزش دارند و این مهم وقتی محقق می‌شود که دستگاه‌های مختلف همگام با هم و یکصدا نگاهشان به مقوله سلامت تغییر کند. به عبارت بهتر، در بحث سلامت، چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید.

کد خبر 153083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز