همشهری آنلاین: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران نسبت به دریافت و انتقال وجه با کارت عابربانک هشدار داد.

عابر بانک

سرهنگ رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهارکرد: در پی مراجعه برخی شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر کلاهبرداری و سرقت وجه نقد از حساب عابربانک آنان موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

 وی افزود: مالباختگان در اظهارات خود به پلیس عنوان داشتند در پی تماس افرادی ناشناس با آنان برای خرید کالا برای دریافت مبلغ مورد معامله آنان را به پای دستگاه خودپرداز برده و با استفاده از کارت عابربانک بدون این که متوجه شوند اقدام به برداشت از حسابشان کرده‌اند.

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران ادامه داد: این افراد با استفاده از عدم‌آگاهی مالباختگان در نحوه دریافت و انتقال وجه از طریق کارت عابربانک به بهانه خرید کالا، مالباختگان را پای دستگاه برده و با استفاده از شگرد خاص وجه نقد را از حسابشان خارج و به حساب خود واریز کرده‌اند.

 رستمی با بیان اینکه انتقال وجه از طریق کارت عابربانک نیاز به حضور دریافت کننده وجه در پای دستگاه خودپرداز ندارد به شهروندان هشدار داد مراقب افراد سودجو باشند و در صورت تماس این افراد برای خرید کالا با رعایت مسایل امنیتی تنها شماره حساب خود را برای انتقال وجه ارایه کنند و از ارایه رمز اول و دوم کارت خود خودداری کنند.

کد خبر 153049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز