شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به‌عنوان یکی از بخش‌های زیرمجموعه شهرداری تهران، در راهکاری تازه به امضای تفاهمنامه آموزشی در بخش صنف طلا و جواهر برای آموزش زنان سرپرست خانوار اقدام کرده است.

به گزارش شهرنوشت، شهرداری تهران به‌عنوان نهادی اجتماعی در تلاش برای ایجاد پشتوانه و احساس امنیتی والا در میان زنان سرپرست خانوار است و با اجرای راهکارهای مختلف، درصدد است خودباوری و حس امنیتی بالا را در میان زنان سرپرست خانوار ایجاد کند.

از سویی، کارشناسان بر این باورند که این خودباوری و اعتماد میان زنان سرپرست خانوار ایجاد نمی‌شود مگر آنکه مهارت‌های اجتماعی آنان افزایش یافته تا از طریق آن، یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های زندگی این گروه که همانا درآمدهای مالی باشد، محقق شود. شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران به‌عنوان یکی از بخش‌های زیرمجموعه شهرداری تهران، در راهکاری تازه به امضای تفاهمنامه آموزشی در بخش صنف طلا و جواهر برای آموزش زنان سرپرست خانوار اقدام کرده است.

کمال علیپور، مدیرعامل این شرکت با اشاره به برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرداری در حوزه زنان سرپرست خانوار، می‌گوید: معتقدیم که مهارت‌آموزی زنان سرپرست خانوار، نقشی مهم و برجسته در بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی آنان دارد و از این‌رو در تلاش برای ارتقای سطح این مهارت هستیم.

وی یکی از این مهارت‌ها را با توجه به علایق فردی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار در حوزه طلا و جواهر می‌داند و می‌گوید: ارائه آموزش‌های مرتبط با ساخت طلا و جواهر برای زنان سرپرست خانوار، طرحی تازه برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی این گروه از افراد جامعه است؛ از این رو، امضای تفاهمنامه با مرکز آموزش عالی حکمت علوی جهت صدور گواهینامه تخصصی مشاغل در زمینه طلا و جواهر‌سازی‌، تراش سنگ‌های قیمتی و رشته‌های مرتبط زنان سرپرست خانوار صورت گرفته است تا فرصتی تازه برای فعالیت‌های زنان سرپرست خانوار فراهم شود.

وی اظهار می‌دارد: اعطای گواهینامه کارآموختگان نخستین مرحله آموزش طلا و جواهر محسوب می‌شود؛ چراکه رشته‌های طلاسازی از جمله رشته‌هایی هستند که ارزش افزوده بالایی دارند و با ارائه آموزش و ارتقای سطح مهارت تولید کنندگان، تولید کشور در این زمینه با قابلیت مناسبی جهت عرضه در بازار‌های بین‌المللی همراه خواهد بود. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران تصریح می‌کند: در این طرح، زنان سرپرست خانوار و جوانان علاقه‌مند آموزش‌های لازم را در مشاغلی چون طراحی طلا و جواهرات دستی، رایانه‌ای و ساخت زیور آلات مفتولی می‌بینند و یکی از اهداف این طرح، رفع نیازهای شغلی در بازار کار، ایجاد درآمد برای زنان سرپرست خانوار است.

کد خبر 152928
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز