چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاهی در استرالیا حکم ممنوعیت فروش تبلت گلکسی 10.1 سامسونگ در این کشور را باطل کرد. شرکت اپل پیشتر از سامسونگ برای کپی برداری از محصولاتش شکایت کرده‌بود.

samsung-ban-lifted

به گزارش اسوشیتدپرس، در ادامه رقابت حقوقی این دو شرکت بزرگ فن‌آوری، روز چهارشنبه دادگاه فدرال استرالیا بعد از بررسی اعتراض سامسونگ به حکم پیشین ممنوعیت فروش گلکسی، این حکم جدید را صادر کرده‌است.

این دادگاه اعلام کرده که شواهد و مدارکی که شرکت اپل در مورد کپی برداری سامسونگ از آی‌فون و آی‌پد حاضر کرده قابل قبول نیستند.

رفع ممنوعیت فروش تبلت گلکسی به معنی موفقیتی بزرگ برای شرکت کره‌ای سامسونگ است چرا که با نزدیک شدن به تعطیلات سال نوی میلادی تقاضا برای وسایل الکترونیکی در اکثر کشورها افزایش می‌یابد و با توجه به بزرگ بودن بازار فن‌آوری استرالیا ضررهای احتمالی سامسونگ جبران می‌شود.

گفتنی‌است دعوای حقوقی این دو شرکت که از ماه آوریل 2011 شروع شد به ده کشور دیگر جهان کشیده شده و هر دو شرکت در این کشورها پرونده‌های حقوقی علیه یکدیگر دارند.

سامسونگ در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که از حکم جدید دادگاه خوشحال است و به زودی زمان فروش دوباره تبلت گلکسی 10.1 را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 152690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز