همشهری آنلاین: معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت با اشاره به قانون برنامه پنجم مبنی بر الزام خصوصی سازی امور رفاهی دانشجویی، گفت: با توجه به این قانون و افزایش ورودی دانشگاه‌ها، مجبوریم خصوصی سازی را از خوابگاه‌ها شروع کنیم.

دکتر محمدحسین آیتی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه ما مجبور هستیم سالانه 20 درصد امور رفاهی دانشجویی را به سمت خصوصی سازی پیش ببریم و مجبوریم بخشی از آن را به خوابگاه‌ها اختصاص دهیم.

وی یادآور شد: خوابگاه‌های دانشگاه های علوم پزشکی خودگردان نیستند چرا که خودگردان کلمه صحیحی نیست بلکه عنوان صحیح آن خوابگاههای مشارکتی است و دانشجو 20 تا 30 درصد هزینه را و دانشگاه 70 تا 80 درصد هزینه اداره خوابگاه را پرداخت می کنند . علاوه بر اینکه نگهداری و نگهبانی هم بر عهده دانشگاه است.

آیتی اظهار داشت: از همین رو بر اساس الزام قانون سالانه 20 درصد خصوصی سازی، این موضوع در خوابگاههای مشارکتی اعمال می شود البته درصد میزان اجرایی شدن آن هنوز مشخص نیست.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به امور تغذیه و حرکت به سمت خصوصی سازی در این بخش خاطرنشان کرد: موضوع خصوصی سازی امور رفاهی دانشجویی هنوز در بخش تغذیه اعمال نمی شود و تغذیه همچنان در دانشگاه‌های علوم پزشکی تک نرخی است.

 

کد خبر 152534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز