جمعه ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین – زهره بانی: دنیای امروز به دنیای جاذبه‌ها تبدیل شده و متاسفانه بیشتر قضاوت‌ها بر اساس ویژگی‌های ظاهری افراد صورت می‌گیرد

در دنیای امروز، تاکید بسیاری بر روی ظاهر است. همه می‌خواهند شکل و ظاهری بی عیب و چهره‌ای جذاب داشته باشند. به علاوه همه می‌خواهند مدت‌های طولانی جوان بمانند. البته، هیچ اشکالی ندارد اگر کسی بخواهد خود را در بهترین شرایط ممکن نگه دارد.

اما مشکل اینجاست که مثلا وقتی خانم‌ها خود را با مدل‌های مشهور، خواننده‌ها یا هنرپیشه‌ها مقایسه می‌کنند، خود را کمتر از آنان می‌بینند. بیایید با هم راههایی را بررسی کنیم که بتوانیم خود را همان‌طور که هستیم، بپذیریم.

واقعیت‌ها را ببینید

این کار آسانی است که به عکس یک مدل یا هنرپیشه در مجله نگاه کنید و آرزو کنید که ای کاش شکل او بودید. وقتی شما به تصاویر این مثلا خانم‌های زیبا یا آقایان خوش تیپ نگاه می‌کنید، در نظر نمی‌گیرید که آنها با استفاده از کلی لوازم گریم و آرایش، عیوب صورت خود را پنهان کرده‌اند.

آیا به این حقیقت فکر کرده‌اید که مثلا یک مدل لاغر اندام که شما دارید به عکس او نگاه می‌کنید، ممکن است تا چه اندازه گرسنه و بدبخت باشد؟ او مجبور است اندام خود را با هر سختی که شده اینگونه نگه دارد چون تامین معاشش بستگی به آن دارد و حتما تصدیق می‌کنید که آدم‌های مثل او بسیار اندک هستند.

این را هم در نظر داشته باشید که اگر شما طبیعتا از فیزیک ضعیف و ظریفی برخوردار نیستید، حتی اگر دچار قحطی هم بشوید،‌به آن شکل در نمی‌آیید. حالا آیا واقعا می‌خواهید تا این اندازه رنج بکشید تا فقط ظاهر خود را تغییر دهید؟ وقتی آدم متوجه می‌شود یک مدل چه رنجی تحمل می‌کند برای ساختن آن ظاهر لاغر، ایده تلاش برای شکل او شدن دیگر چندان جاذبه‌ای ندارد.

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

ممکن است شما برسید به جایی که ببینید نمی‌توانید به سایزهای خیلی کم برسید، اما این بدان معنی نیست که شما باید از تیپ و هیکل خودتان متنفر باشید و مثلا ورزش کردن را کنار بگذارید.

ورزش دایم و استفاده از غذاهای رژیمی که شامل کیه مواد غذایی تازه باشد، می‌تواند کمک موثری در بهبود شرایط فیزیکی شما باشد. ورزش علاوه بر این موجب تقویت اعتماد به نفس، سطح انرژی و سلامت عمومی می‌شود.

مثبت اندیشی در این راه بسیار موثر است اما نیاز به تمرین بسیار دارد. اگر می‌خواهید که در مورد اندام خود احساس رضایتمندی کنید، باید از متمرکز شدن روی نقاط ضعف بدن خود و پرداختن صرف به عیوب خود دست بردارید.

برای مثال، فرض کنید شما دارای ماهیچه‌های شکمی خوش فرمی هستید و در عوض ماهیچه‌های سه سر بدن شما شل هستند. اگر شما تمرکز خود را روی شلی عضلات سینه خود بگذارید و از شرایط ایده‌آل عضلات شکم خود غفلت کنید،‌ این نوع طرز فکر به شما آسیب وارد می‌کند.

به جای این نوع طرز تفکر، وقتی جلوی آینه می‌ایستید،‌عضلات خوش فرم شکم خود را بستایید و در تمرینات ورزشی که انجام می‌دهید بیشتر حرکاتی که عضلات سینه را تقویت می‌کند انجام دهید.

منطقی باشید

آگاه باشید مادامی‌که بدن خود را با دیگران مقایسه می‌کنید، هرگز از هیکل خود خوشنود نخواهید بود. بدانید که فقط می‌توانید بدنی را که به شما ارث رسیده ارتقا دهید. شکل بنیادین بدن شما تغییر ناپذیر است.

مثلا اگر شما اساسا آدم ریز اندامی نیستید،‌هرگز نمی‌توانید توقع یک دور کمر خیلی باریک داشته باشید. همیشه به خاطر داشته باشید فقط می‌توانید بدنی را که دارید، بهبود ببخشید. تلاش برای شکل دیگران شدن، تنها و تنها ناامیدی و نارضایتی به همراه دارد

کد خبر 152441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز