یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وی زینلونگ دانشجوی دانشگاه نرمال در چانگ چونگ چین برای خوشحال کردن دوستش که علاقه ای ویژه به تبلت آی‌پد شرکت اپل داشت، دست به اقدامی جالب زد.

آی-پد 125 دلاری

به گزارش مهر، این دانشجو که از توان مالی چندان خوبی نیز برخوردار نبود برای خوشحال کردن دوستش به جمع آوری یا پس انداز پول برای خریداری یک آی‌پد نپرداخت، بلکه آستینها را بالا زد تا خود یک آی‌پد بسازد.

او مانند بسیاری از دانشجویان که برای یافتن دستورالعملهای مختلف به اینترنت پناه می‌برند، از شبکه مجازی تمامی ریزه کاری‌های ساخت یک تبلت را پیدا کرده و سپس با خریداری آنلاین قطعات آن از قبیل صفحه لمسی و باتری یک تبلت قابل استفاده ساخت.

او تکه‌های دیگری که مورد نیازش بودند از قبیل مادربرد، نمایشگر و حافظه را از لپ تاپی قدیمی که به صورت آنلاین خریداری کرده بود تامین می‌کرد.

ساخت آی-پد 125 دلاری توسط یک دانشجوی چینی

نسخه تمام شده این تبلت کمی سنگین تر و کم جلا تر از آی‌پد است اما می توان در آن تمامی فعالیتهای موجود در یک آی‌پد 2 از قبیل جستجو، خواندن کتاب، بازی، تماشای فیلم و دانلود را انجام داد.

نکته جالب توجه درباره ابداع دست ساز این دانشجو این است که سیستم عامل این تبلت ویندوز 7 است اما لوگوی آن اپل است که شاید بتواند منجر به اعتراض تعدادی از وکلا و تحریک و الهام بخشی تعدادی از جاعلان شود.

بر اساس گزارش سی نت، هزینه‌ای که این دانشجو برای ساخت تبلت اپل با سیستم عامل ویندوز 7 صرف کرده است در حدود 125 دلار اعلام شده است.

کد خبر 152381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز