گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: کنکور91 با فعال‌شدن سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور رسما آغاز شد.

کنکور

ثبت‌نام از داوطلبان کنکور 91 از 16 آذر‌ماه آغاز می‌شود اما پیش از آن داوطلبان باید از سامانه مرکز سنجش آموزش و پرورش کد سوابق تحصیلی دریافت کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در این باره گفت: سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی سال 91 آغاز به کار کرده و داوطلبان می‌توانند تا 8 آذر‌ماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش به نشانی www.dipcode.medu.ir نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام کنند.

عبد‌الا‌میر عرفی افزود: داوطلبانی که پس از سال 84 مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌اند مشمول اعمال سوابق تحصیلی می‌شوند و باید پیش از آغاز ثبت‌نام کنکور 91 کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

وی افزود: داوطلبان پس از مراجعه به سامانه مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی اطلاعات شخصی خود را وارد کنند و نمرات نهایی سال سوم متوسطه خود را که همان سابقه تحصیلی آنها محسوب می‌شود مشاهده کرده و پس از تکمیل مشخصات سجلی نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش، گفت: اگر نمرات موجود مورد تایید داوطلبان باشد می‌توانند با دریافت کد سوابق تحصیلی به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ما مراجعه به این سایت با اختلالات فراوانی روبه‌رو است به‌گونه‌ای که در اکثر مواقع این سامانه باز نمی‌شود.

بررسی مغایرت‌ها

اگر در سوابق تحصیلی مغایرتی مشاهده شد چه باید کرد؟ رئیس مرکز سنجش در این باره اظهار کرد: درصورتی که داوطلب مشمول با ورود مشخصات، به سوابق خود دسترسی پیدا نکرد یا سوابق تحصیلی و نمره‌ صحیح نبود، می‌تواند از طریق سایت درخواست بررسی ارائه کند و نیازی به مراجعه حضوری به ادارات آموزش و پرورش نیست.

وی افزود: داوطلبانی که نسبت به سوابق تحصیلی خود اعتراض دارند می‌توانند در محل مشخص شده در سایت، درخواست بررسی اطلاعات دهند، اطلاعات پس از بررسی، تصحیح و مجددا روی سایت قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند مجددا به سایت مراجعه کنند و با دریافت کد سابقه تحصیلی برای ثبت‌نام کنکور اقدام کنند.

براساس اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش دیپلمه‌های خرداد سال84 و پس از آن، دیپلمه‌های رشته‌های شاخه نظری و دانش‌آموزان نظام آموزشی سال واحدی مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی می‌شوند.

بر این اساس دیپلمه‌های پیش از سال 84، فنی و حرفه‌ای‌، کاردانش و دانشسراهای تربیت معلم، دیپلمه‌های ترمی واحدی و دیپلمه‌های تطبیقی مدارس ایرانی خارج از کشور مشمول این طرح نمی‌شوند و می‌توانند طبق روال سال‌های گذشته در کنکور سال 91 اقدام کنند.

تاثیر 25 درصدی سوابق‌تحصیلی

در کنکور سال 91 سوابق تحصیلی 25 درصد تاثیر دارد، البته از نوع مثبت آن. معاون سازمان سنجش در این باره به همشهری گفت: ثبت نام کنکور سال 91 همزمان با روز دانشجو از 16 آذر‌ماه آغاز می‌شود و به احتمال فراوان سوابق تحصیلی 25 درصد در کنکور تاثیر مثبت خواهد داشت.

ابراهیم خدایی اظهار کرد: تاثیر معدل برای دیپلمه‌های نظری سال84 به‌بعد به‌صورت تاثیر مثبت لحاظ می‌شود.همچنین ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور هنوز مشخص نیست. کنکور سال 91 در روزهای هشتم تا دهم تیر‌ماه سال 91 برگزار خواهد شد. میزان تاثیر سوابق تحصیلی در گزینش نهایی دانشجو در کارگروه کمیته حذف کنکور تعیین خواهد شد و تا‌کنون کمیته فوق در این باره جلسه‌ای نداشته است.

کد خبر 151906
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز