همشهری آنلاین: برگزیدگان دهمین دو سالانه ملی سفال معاصر ایران در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و با اهدای جوایزی تجلیل شدند.

سفال ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر، 375 اثر از 205 هنرمند در این دو سالانه در بخش های حجم و چیدمان ، نقش برجسته و نقش بر روی سطوح، بخش های هنری کاربردی، آثار برتر در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و سرامیک دیزاین و بخش تکنیک‌های ویژه با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت 39 اثر، برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند و از صاحبان آنها تجلیل شد.

هیات داوران در بخش حجم و چیدمان به علت نزدیکی کیفیت اثار برگزیده در این بخش، 7 اثر را بدون تقدم و تاخر به عنوان اثر برگزیده و 9 اثر را شایسته تقدیر دانست.

داوران این بخش بر این باور بودند که اثار ارائه شده در این بخش کیفیت خوبی ندارد دوسالانه قبل بویژه در زمینه تکنیک‌های مختلف لعاب و نیز ایده پردازی برخوردار بوده است.

شورای داوران در بخش نقش برجسته نیز به علت کم بودن تعداد آثار یک اثر را به عنوان اثر برگزیده و 2 اثر را شایسته تقدیر دانست و در بخش نقش بر روی سطوح  سه اثر را به علت نزدیک بودن ارا بدون تقدم و تاخر به عنوان برگزیده و یک اثر را شایسته تقدیر اعلام کرد.

داوران در این بخش بر این باور بودند که آثار ارائه شده دارای فقر نسبی در ایده پردازی بود و از تنوع تکنیکی و طراحی برخوردار نبود و کمیت آثار به نسبت پیشینه غنی ایران و نیازهای معاصر در حوزه معماری بسیار اندک است.

داوران از آنجایی که تعداد آثار موجود در بخش‌های سرامیک دیزاین و حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی به حد نصاب نرسیده بود سه جایزه مربوط به این بخش‌ها را در بخش هنری کاربردی ادغام و جمعا 6 اثر را حائز دریافت جایزه شامل دو جایزه اول،‌ دو جایزه دوم و دو جایزه سوم را معرفی کردند و 6 نفر را نیز شایسته تقدیر دانستند.

داوران در این بخش بر این باور بودند که به رغم جهش قابل توجه و مثبت در بخش طراحی و ایده پردازی و تکنیک، آثار رسیده در بخش های میراث فرهنگی و صنایع دستی و سرامیک دیزاین از کمیت قابل توجهی برخوردار نبوده است.

داوران در بخش تکنیک‌های ویژه دو اثر را حائز کسب جایزه و دو اثر را شایسته تقدیر دانستند.

مراسم اختتامیه دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

کد خبر 151767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز