یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: درحالی‌که براساس قانون، وزارت جهاد کشاورزی متولی اصلی واردات محصولات کشاورزی است صادق خلیلیان توپ واردات غیرقانونی میوه را به زمین سایر دستگاه‌ها انداخت.

پرتقال

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه براساس بخشنامه‌ این وزارتخانه و تاکید مقام معظم رهبری، ثبت و سفارش و واردات انواع میوه‌ها به جز موز از خرداد ماه امسال ممنوع است، گفت: وزارت جهادکشاورزی واردات هر نوع میوه را تخلف از بخشنامه می‌داند و کسانی که دست به این اقدام زده‌اند، باید پاسخگو باشند. باید علت واردات این میزان میوه را از دستگاه‌های مربوطه پرسید.

خلیلیان تصریح کرد: واردات محصولات کشاورزی باید کنترل شود و حتی برای شب عید نیز واردات بی‌رویه توجیهی ندارد. حتی نیازی به واردات این میزان موز به کشور نیست و بر این اساس بخشنامه ابلاغ شد و باید از تولید داخلی کشور به شدت حمایت کنیم.

وی افزود: ممنوعیت واردات 50 نوع محصول کشاورزی که سال گذشته ابلاغ شده همچنان پابرجاست و اگر در این ایام هر نوع میوه‌ای به جز موز وارد شود، وزارت جهاد‌کشاورزی آن را تخلف از بخشنامه می‌داند و کسانی که دست به این اقدام زده‌اند، باید پاسخگوی قانون باشند و ما نیز با این واردات قطعا مخالف هستیم و سیاست‌های دولت در جهت حمایت از تولید‌کنندگان داخلی است.

وی افزود: واردات میوه در چند ماه اخیر روندی روبه کاهش داشته اما وزارت کشاورزی هر میزان واردات -هرچند کم - را برای تولید داخلی در این ایام غیرقابل‌قبول می‌داند.

کد خبر 151681
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز