گروه اقتصادی: معرفی نشدن قائم‌مقام و معاون اقتصادی بانک مرکزی و منصوب‌نشدن معاون بانک و بیمه وزارت اقتصادی پس از گذشت وعده‌های قبلی و انتظار 3هفته‌ای مجلس باعث شده تا صندلی کلیدی‌ترین پست‌های این‌دو نهاد تصمیم‌ساز اقتصادی، بدون مسئول بماند

به گزارش همشهری، سه‌شنبه هفته گذشته محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی از انتخاب جانشینی برای پذیرش مسئولیت قائم مقامی بانک مرکزی تا پایان هفته قبل خبر داده بود اما این اتفاق نیفتاد تا گمانه‌زنی‌ها مبنی بر یافتن جانشین مناسب همچنان ادامه داشته باشد.

طولانی‌شدن روند معرفی مرد شماره 2  بانک مرکزی پس از بازداشت موقت قائم مقام این بانک نشان می‌دهد که بین رئیس کل بانک مرکزی و رئیس جمهور بر سر گزینه مطلوب اختلاف وجود دارد یا هنوز امیدواری برای بازگشت پورمحمدی به بانک مرکزی هست. بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، قائم‌مقام بانک مرکزی به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و پس از تایید مجمع عمومی بانک مرکزی با حکم رئیس‌جمهور منصوب می شود.

به گزارش خبرنگار ما، گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس در ارتباط با اختلاس بزرگ بانکی بر استعفا یا برکناری قائم مقام بانک مرکزی و معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد به دلیل کوتاهی در انجام مسئولیت شان تاکید کرده بود. از سوی دیگر وزیر اقتصاد هم تاکنون اقدام مشخصی برای معرفی معاون بانک و بیمه خود انجام نداده است.

او چندی قبل در پاسخ به پرسش همشهری گفته بودکه با استعفای معاون خود موافق است اما هنوز گزینه مناسبی برای جانشینی پیدا نکرده است. آیا طولانی شدن روند معرفی مردان شماره 2 وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، ناشی از نداشتن استقلال کافی شمس الدین حسینی و محمود بهمنی است یا دلیل را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد؟

کد خبر 151419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز