همشهری‌آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امکان دو برابر شدن یکباره دستمزد با توجه به منطق و واقعیت موجود بنگاه‌ها و تولید وجود ندارد.

شیخ‌الاسلامی

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در خصوص گمانه‌زنی‌ها برای دو برابر شدن حداقل دستمزد کارگران در سال آینده اظهار داشت: امکان دو برابر شدن یکباره دستمزد با توجه به شرایط فعلی بنگا‌ه‌ها و تولید وجود ندارد.

وی ادامه داد: تعیین حداقل مزد در سازوکار شورای عالی کار پیش بینی شده که به صورت سه جانبه با حضور نمایندگان دولت کارگر و کارفرما انجام می‌شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مباحث مربوط به دستمزد سال آینده از نیمه دوم امسال شروع می‌شود، گفت: جلسات کارشناسی و بررسی موضوع توسط گرو‌ه‌ها انجام می‌شود و در روزهای پایانی سال جمع‌بندی نهایی توسط شورای عالی کار اعلام می‌شود.

شیخ‌الاسلامی تاکید کرد: طی دو سال گذشته توانستیم با اجماع و تفاهم کامل نسبت به تعیین مزد اقدام کنیم و نفس این موضوع ارزشمند است و نشانه تعامل سازنده میان دولت، کارگران و کارفرمایان به حساب می‌آید.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تعیین مزد سال آینده تصریح کرد: امسال نیز با روحیه همدلی و وفاق به صورت اجماع این تصمیم اتخاذ می‌شود و قطعاً نظر شورا ملاک عمل خواهد بود.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه همه ساله در نیمه اسفندماه حداقل مزد کارگران نهایی می‌شود برخی گمانه‌زنی‌ها برای چگونگی و میزان افرایش حداقل مزد به انتظارات کاذب در میان جامعه کارگری دامن زده در حالی که اظهارات غیرکارشناسی هیچ‌گاه مبنای واقعی براساس شرایط و مصالح اقتصاد کشور ندارد و این موضوع نارضایتی عموم جامعه کارگری را به همراه دارد.

کد خبر 151375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز