همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کیفیت آموزش در دانشگاه پیام‌نور گفت: با توجه به وضعیت پذیرش در این دانشگاه اگر مسئولان پیام‌نور کیفیت را افزایش ندهند مدارک این دانشگاه به سمت معادل شدن حرکت می‌کند.

علی عباسپور

علی‌عباسپور تهرانی‌فرد امروز دوشنبه با اشاره به موضوع اعتبار مدارک دانشجویان دانشگاه پیام‌نور گفت: مدارک فعلی دانشجویان دانشگاه پیام نور معتبر است اما با توجه به وضعیت پذیرش در این دانشگاه اعلام کرده‌ایم که اگر مسئولان این دانشگاه افزایش کیفیت لازم را انجام ندهند مدارک این دانشگاه به سمت معادل شدن حرکت می‌کند.

وی افزود: وزارت علوم به ما قول داده است رشته‌های دانشگاه پیام نور را بررسی و اگر کیفیت ندارند تصمیمات لازم را در خصوص آن اتخاذ کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: من به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در دفاع از وضعیت دانشجویانی که می خواهند به دانشگاهی بروند که هیچ امکاناتی ندارد موضع گرفته‌ام و معتقدم امکانات موجود در دانشگاه پیام نور برای آموزش عالی کشورمان شایسته نیست.

وی همچنین تاکید کرد: مسئولان وزارت علوم قول داده‌اند در هنگام پذیرش دانشجویان بررسی‌های لازم را انجام دهند.

عباسپور با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام‌نور مورد حمایت جدی ماست گفت: به دلیل همین حمایت‌ها بود که 42 میلیارد تومان در بودجه 90 به اعتبارات دانشگاه پیام‌نور اضافه کردیم که این رقم نزدیک به 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امیدواریم دانشگاه پیام‌نور که همواره مورد تایید ما بوده ارتقاء کیفیت دهد و جلوی افت استانداردها گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید مجازی بودن دانشگاه پیام‌نور حفظ شود، گفت: معتقدم باید مشخص شود اعتباراتی که از دانشجویان در کل کشور اخذ می‌شود در کجا هزینه می‌شود و منابع آن به کجا می‌رود.

عباسپور همچنین در خصوص برخی انتقادها نسبت به موضع گیری‌های وی در خصوص دانشگاه پیام نور و بی‌توجهی به مشکلات دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: این کمیسیون معتقد است باید کیفیت همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گیرد اما وضعیت گسترش رشته‌های دانشگاه آزاد از ابتدا به اندازه فعلی نبود. ما شاهدیم در دانشگاه پیام نور ظرف دو سال گذشته تعداد پذیرش از 360 هزار به بیش از یک میلیون رسیده است. البته کیفیت برخی رشته‌ها در دانشگاه آزاد هم مورد تایید ما نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، عباسپور پیش از این نیز نسبت به مدارک دانشگاه پیام‌نور و احتمال معادل شدن آن هشدار داده بود اما با واکنش مسئولان این دانشگاه و وزارت علوم مواجه شد به طوری که مسئولان این وزارتخانه بارها اعلام کردند که مدارک پیام‌نور معتبر است.

کد خبر 151154
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز