دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: به منظور تقویت حافظه و ارتقاء هوش باید نکاتی را رعایت کنیم که در جنبه‌های مختلف می‌تواند منجر به تقویت حافظه و هوش شود. نوع تغذیه از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه نمود.

انگور

میوه‌هایی که هوش و حافظه‌ را افزایش می‌‌دهند، شامل موارد زیر است:

سیب:

سیب یکی از بهترین میوه‌های معجزه آسا است، که هم خاصیت خنثی کردن سم را دارد و هم خاصیت غذایی.

سیب به علت داشتن مواد قلیایی، اسید اوریک را حل می‌کند و برای معالجه‌ی چاقی بسیار مفید است و به علت داشتن فسفر، تقویت‌کننده اعصاب و مغز است. سیب به علت دارا بودن ویتامین‌های A ، B و C و املاح سودمندی مانند کلسیم ، فسفر، منیزیم ، آهن، پتاسیم و سدیم برای همه‌ی سنین به خصوص کودکان مفید است.

سیب با خستگی ، فشار ذهنی و کمبود مواد معدنی مبارزه می‌کند. تقویت‌کننده‌ی اعصاب و عضلات و دشمن سرسخت بوی بد دهان و آرامش دهنده‌ی قلب است. بوییدن و خوردن سیب موجب نشاط، شادی، تقویت حافظه و سلسله‌ی اعصاب می‌شود.

سیب قرمز بیشتر از سیب سفید مفید است؛ البته به شرطی که تازه باشد.

انگور:

انگور دارای پتاسیم است که موجب احساس شادی می‌شود. از طرف دیگر حاوی فسفات زیادی است که غذای مغز و سلسله‌ی اعصاب است و هم‌چنین باعث ازدیاد هوش و حافظه می‌شود.

انگور به علت داشتن منگنز، عامل رشد نیز محسوب می‌شود، چهره را روشن می‌کند و غذای مناسبی برای سلسله‌ی اعصاب به شمار می‌رود. این میوه‌ی خوشمزه باعث تقویت نیروی عضلانی می‌گردد.

انگور، جوانی دوباره‌ای به فرد می‌بخشد، ذهن را فعال و عضلات را قوی می‌سازد و از سقط جنین جلوگیری می‌کند.

انار:

خوردن انار، معده را تقویت کرده و ذهن را نیرو می‌بخشد و موجب تقویت حافظه می‌گردد.

چون انار قادر است معده و روده‌ها را پاک کند، لذا جدار روده را برای دفاع و دور نمودن ویروس‌ها آماده می‌سازد. بنابراین سموم به خون و قلب وارد نمی‌شود و قلب رونق و حیات تازه‌ای می‌یابد و به این طریق سلول‌های کبد فعال می‌‌شوند.

هم‌چنین باعث دفع اوره و کلسترول و سموم دیگر می‌گردد.

آب انار، در حفظ تعادل مایعات بدن به خصوص خون، نقش مهمی دارد؛ چون املاح آب انار با مواد آلی ترکیب شده، زود جذب می‌شود و در بیماری راشیتیسم، کم‌خونی ، ضعف اعصاب و تقویت عمومی بدن بسیار موثر است.

اگر خانم‌های باردار در این دوران انار مصرف کنند، بزرگترین خدمت را به فرزند آینده‌ی خود کرده‌اند؛ چرا که علاوه بر تقویت مادر، به رشد آینده‌ی کودک هم کمک می‌کند. انار خون‌ساز است. در موقع مصرف، افزودن کمی گلپر علاوه بر بوی مطبوع به هضم آن نیز کمک می‌کند؛ ناگفته نماند انار مقوی روح و ذهن است.

انجیر:

انجیر به علت داشتن کلسیم و فسفر فراوان سبب تقویت استخوان‌ها و رشد کودکان می‌گردد. ویتامین‌های آن موجب تقویت چشم می‌شود.

انجیر منبع تولید انرژی است. انجیر خشک قدرت غذایی فراوانی دارد. هم‌چنین انجیر، مقوی مغز و اعصاب است.

منبع: تبیان

کد خبر 151140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز