یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناصر آراسته متولد ۱۳۲۱ کرمانشاه است.

این نقاش و استادیار دانشگاه در سال ۱۳۷۹ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان دکترا دریافت کرد.

آراسته در سال ۱۳۴۴ از هنرستان نقاشی هنرهای زیبای پسران و در سال ۱۳۴۹ از دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا با درجه ممتاز فارغ التحصیل شد.

تدریس در دانشگاه‌های تربیت معلم، تهران، الزهرا و آزاد، عضو هیأت علمی و مدیر گروه نقاشی دانشکده هنر دانشگاه الزهرا، متخصص شورای ارزیابی هنرمندان کشور در رشته‌های "تاکسیدرمی"، "دیوراماسازی" و "هنرهای تجسمی" است.

آراسته از سال ۱۳۵۲ تا سال ۱۳۵۶ مدیر آتلیه نقاشی سازمان حفاظت محیط زیست در قسمت "دیوراماسازی" بوده است.

او در طول زندگی هنرمندانه‌اش بیش از ۲۰۰۰ تابلوی نقاشی رنگ روغن، آبرنگ و پاستل در سبک‌های مختلف خلق کرده است و به مدت حدود ۴۰ سال مدیریت آموزشگاه آزاد هنری "پل" را به عهده داشته است.

این نقاش، سالها نیز در بخش دکورسازی و صحنه آرایی تلویزیون فعالیت داشته است.

برپایی بیش از ۷۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی در کشورهای مختلف جهان، نگهداری آثار نقاشی در گنجینه موزه هنرهای هنرهای معاصر، موزه امام علی(ع)، موزه تاریخ طبیعی و شهرداری تهران ،... برنده اول مسابقات نقاشی دانشگاه‌ها و بورس تحصیلی به کشورهای فرانسه و ایتالیا در سال ۱۳۴۵ برنده اول مسابقات نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و جایزه مخصوص ریاست دانشگاه در سال ۱۳۴۹ برنده دیپلم افتخار مسابقات نقاشی نمایشگاه گل و گیاه سال ۱۳۷۱ استاد راهنمای بیش از یکصد رساله و پروژه نهایی با دانشجویان رشته نقاشی از جمله فعالیت‌های این هنرمند نقاش به شمار می‌آیند.

 

 

کد خبر 151019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز