چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو گالری"آب" به مدیریت منیره و محمدمهدی قان‌بیگی و گالری"جرجانی" به مدیریت پویا جرجانی به ترتیب ۱۹ و ۲۰ آبان‌ماه افتتاح شده و به جمع گالری‌های تهران اضافه می‌شوند.

به گزارش فارس، گالری "آب" با تازه‌ترین آثار سرامیکی "قان‌بیگی‌ها" فردا پنج‌شنبه ۱۹ آبان آغاز به کار می‌کند.

گالری آب به نمایش هنرهای تجسمی مختلف اختصاص دارد و بخشی از درآمد گالری از محل فروش آثار آن به حمایت از کودکان نیازمند در همکاری با جامعه یاوری مدرسه‌سازان اختصاص می‌یابد.

در نخستین نمایشگاه گالری آب، مجموعه‌ای شامل ۵۰ اثر از تازه‌ترین آثار منیره و محمد مهدی قان‌بیگی زوج هنرمند سرامیست به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

گالری آب در خیابان شریعتی، میدان جوانان، رو به‌روی حسینیه ارشاد واقع شده است.

همچنین روز جمعه ۲۰ آبان‌ماه نیز گالری "جرجانی" به مدیریت پویا جرجانی با تازه‌ترین آثار نقاشی بهرام دبیری تولدش را جشن می‌گیرد.

در نخستین نمایشگاه گالری جرجانی، مجموعه‌‌ای شامل ۳۰ تابلو نقاشی از آثار تازه بهرام دبیری به نمایش گذاشته می‌شود که در ادامه مجموعه کارهای این هنرمند به هنرهای سنتی و کاربردی مربوط می‌شود و این بار با توجه به هنر کاشی‌کاری ایرانی خلق شده است.

به گفته دبیری،‌این آثار روی بوم ارائه شده است اما طرح‌های آن مناسب کاشی‌های ایرانی است که تقسیم‌بندی کاشی‌کاری ایرانی هم روی آن اجرا شده است و به نوعی باززایی سنت قدیم ایران در هنر کاشی‌کاری است که امروزه یا از بین رفته است یا کپی‌های تکراری دوران صفویه و قاجاریه و یا طراحی‌های درجه سه ایتالیایی و اسپانیایی را می‌بینیم.

دبیری در مجموعه تازه آثارش،‌ نقاشی‌هایی را که مناسب استفاده در کاشی‌های ایرانی است کار کرده است.

او تاکنون مجموعه‌ آثاری را بر اساس هنرهای سنتی ایران آفریده است که مجموعه نمدها،‌گبه‌ها، سرامیک‌ها،‌نقاشی‌های پشت‌شیشه و مجموعه شمعدان‌ها از آن جمله است.

گالری جرجانی با مدیریت پویا جرجانی روز ۲۰ آبان‌ماه در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، بعد از خیابان فرشته، خیابان خیام، مقابل سفارت فیلیپین، پلاک ۴ ،واحد یک افتتاح می‌شود.

کد خبر 150741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز