همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه طلا و جواهر و سکه تهران گفت: سیاست بانک مرکزی درباره صرافی‌ها، ارز و تولید باید عوض شود و نمی‌توان با روش‌های 5 سال گذشته ادامه داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمد وفادار در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: ارز باید در اختیار بانک‌های عامل، تولیدکننده و تجار باشد و نباید دلال‌ها، نقش آفرینی کنند تا تجار هم مجبور شوند ارز مورد نیاز خود را گران‌تر از نرخ‌های اعلام شده در بانک مرکزی و از بازار غیررسمی تامین کنند.

وی گفت: اگر بانک ارز مورد نظر تجار و تولیدکنندگان را تامین کند، وضع بازار ارز بهتر خواهد شد و چندنرخی شدن ارز، فضای رانت خواری را بیشتر می‌کند و عاملی برای فساد و دلال بازی افرادی است که نباید ارز را در اختیار داشته باشند.

وی افزود: بانک مرکزی بهتر می داند که وضع تقاضا چگونه است، تقاضای تجاری و واردات مواداولیه باید تفکیک شود و نباید ارز در اختیار صرافی‌ها قرار گیرد چون بخشی از آن نصیب دلال‌ها می‌شود.

وفادار گفت: مسئله مهم تجار و واردکنندگان هستند و ارز آنها باید با قیمت پایین تر تامین شود نه اینکه با نرخ‌های بازار آزاد تهیه کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر و سکه تهران تاکید کرد: گاهی دلالان و واسطه‌ها با ارائه مدارک جعلی مانند بلیت جعلی و سایر موارد ارز را از صرافی‌ها می‌خرند و با نرخ‌های بالاتر می‌فروشند که باعث ایجاد مشکلاتی در بازار ارز شده است.

وفادار گفت: متاسفانه یک عده افراد دلال و واسطه با پول‌های سرگردان در بازار ارز حضور دارند و دائم برای افزایش نرخ ارز و ایجاد التهاب در این بازار تلاش می‌کنند.

وفادار گفت: بانک مرکزی نباید اجازه دهد، دلالان و صرافی‌ها بازار ارز را دچار التهاب و بی نظمی کنند، حتما ارز به دست مصرف کنندگان واقعی برسد تا دلالان و اسطه‌ها فرصت نکنند با ارزش پول ملی کشور بازی کنند.

وفادار تصریح کرد: تا زمانی که دلار و دیگر ارزها به دست صرافان و دلالان بیفتد باز هم نوسان شدید ارز تکرار می‌شود، باید این ارز فقط در اختیار متقاضیان واقعی مانند مسافران و تجار قرار گیرد و دست دلالان از بازار ارز کوتاه شود.

کد خبر 150618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز