همشهری آنلاین: یک متخصص شیمی مواد غذایی در دانشکده داروسازی زنجان با بیان اینکه در فصول سرد سال میزان تحرک افراد کاهش می‌یابد، گفت: این امر به نوبه خود موجب افزایش وزن و بروز چاقی می‌شود.

اضافه وزن

مهران محسنی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که تحمل سرما نیز در این فصول برای افراد مختلف، متفاوت است، اظهار کرد: افراد لاغر و افرادی که دچار کم‌خونی هستند، بیشتر از دیگران سرما را احساس کرده و بیشتر از دیگران نیز دچار بیماری می‌شوند.

وی به ارتباط مستقیم تحمل سرما و مواد غذایی مورد استفاده در رژیم غذایی فرد اشاره کرد و گفت: مصرف کم سبزی‌جات و حضور در فضاهای بسته به ترتیب موجب بروز کمبود ویتامین A و D می‌شود که باید از طریق رژیم غذایی مناسب جبران شود.

محسنی، استفاده از سبزی‌جات تازه و یا خشک را یکی از اجزای لاینفک رژیم غذایی روزانه به ویژه در فصول سرد جهت تأمین ویتامین A عنوان کرد و افزود: مصرف ماهی به خصوص ماهی‌های چرب نیاز بدن به ویتامین D را تأمین می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مصرف ترشی در فصول سرد سال به عنوان چاشنی غذا بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ترشی‌جات با حفظ مواد مغذی و فیبر موادغذایی موجب هضم و جذب غذا می‌شوند.

این متخصص مواد غذایی نسبت به مصرف مداوم ترشی‌جات هشدار داد و گفت: با توجه به این که سرکه مانع از جذب کلسیم می‌شود، مصرف مداوم ترشی‌جات موجب بروز مشکلاتی برای استخوان می‌شود.

محسنی، مصرف صبحانه گرم مانند تخم‌مرغ و یا دیگر فرآورده‌های آن، حلیم، عدسی، شیرعسل و شیرخرما را صبحانه مناسبی برای اولین وعده غذایی صبح در فصل سرما عنوان کرد و افزود: البته باید توجه داشت، مواد پروتئینی نیز استفاده شود و این خلاء باید در دیگر وعده‌های غذایی روزانه جبران شود.

کد خبر 150609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز