گروه ادب و هنر: اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

جشنواره کودک اصفهان

فیلم‌های سینمایی آهوی پیشونی سفید (سیدجواد هاشمی)، باد و مه (محمدعلی طالبی)، بهشت اینجاست (حمید سلیمان)، پاریس تا پاریس (محمدحسین لطیفی)، پرواز بادبادک‌ها(علی قوی‌تن)، راه نجات (راما قویدل)،رؤیای سینما (علی و حمید شاه‌حاتمی)، بالابان (سیدرضا صافی)، سلام بر فرشتگان(فرزاد اژدری‌مفرد)، یک فراری از بگبو (هاتف علیمردانی)، شیر تو شیر (ابراهیم فروزش)، صدای پای من (مهرداد خوشبخت)، فتیله و ماه پیشونی (آرش معیریان)، مادر پاییزی (سیروس رنجبر)، مصایب چارلی (علیرضا سعادت‌نیا) و ننه نقلی (پرویز صبری) در بخش رقابتی جشنواره فیلم کودک حضور دارند. گیتی خامنه، جمال شورجه، رسول صدرعاملی، محمد داوودی، اکبر نبوی، غلامرضا رمضانی و محمدرضا عرب، وظیفه داوری فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران را برعهده دارند.

جشنواره باشکوهی در راه است

دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره امسال بسیار پربار خواهد بود و یکی از نشانه‌های این رونق حضور 16 فیلم بلند سینمایی در بخش مسابقه سینمای ایران است.

سیداحمد میرعلایی که با خبرنگار همشهری گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه افزود: سال‌هایی بوده که با همین تعداد یا کمتر جشنواره فجر را برگزار کرده‌ایم و حالا حضور 16 فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نشانه رویکرد امیدبخش سینماگران ما در این عرصه است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه گفت: امسال سعی کردیم به‌عنوان نماد سرمایه‌گذاری یا مشارکت‌کننده در امر تولید، عنصر جذابیت را در کنار نکات ارزشمند دیگری که در شأن مردم ماست در آثار بگنجانیم و مطمئنا فیلم‌های این دوره شکل و شمایل بهتری نسبت به گذشته دارند. در جشنواره امسال، برای همه مقاطع سنی کودک و نوجوان، از مهدکودک تا دبیرستان فیلم ساخته شده و شرایط به‌نحوی است که این عزیزان می‌توانند به‌همراه خانواده‌هایشان از فیلم‌ها دیدن کنند.او درباره تأثیر جشنواره در احیای سینمای کودک نیز گفت: ما فیلمسازانی داریم که با عشق در این عرصه کار می‌کنند و در هر شرایطی چراغ سینمای کودک را روشن نگه‌می‌دارند؛ البته جشنواره هم عاملی برای ایجاد باور، انگیزه و حس رقابت میان فیلمسازان است و نقش قابل‌توجهی در این زمینه دارد.

فیلم‌های جشنواره کودک در لیبی

فیلم‌های بیست و پنجمین جشنواره کودک در هفته فیلم لیبی به نمایش در خواهند آمد.
دبیر بیست و پنجمین جشنواره کودک با اشاره به بخش بیداری‌اسلامی و حضور کشورهای مسلمان در این بخش اعلام کرد: با توجه به مسائل و اتفاقات اخیر کشور لیبی، قرار است در نخستین فرصت بعد از برگزاری جشنواره اصفهان به این کشور سفر کنیم.

میرعلایی افزود: هفته فیلم در لیبی با حضور هنرمندان سینمای ایران و فیلم‌های کودک و نوجوان این دوره از جشنواره برگزار خواهد شد که به‌عنوان ارمغان بیست‌وپنجمین جشنواره کودک و نوجوان خواهد بود.

وی گفت: پیام جشنواره این دوره نشاط و شادابی برای کودکان، امید و تعالی برای نوجوانان و مهربانی و همدلی برای خانواده‌هاست. قصد داریم با این اقدام به قشر پاک و معصوم جوامع احترام بگذاریم و آنان را مرکز توجه قرار دهیم.

تحویل پرچم گنبد حضرت علی(ع) توسط بانوی هنرمند

مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان با برافراشتن پرچم گنبد حضرت علی (ع) انجام خواهد گرفت.

دبیر این جشنواره بین‌المللی خبر داد: برای متبرک‌شدن جشنواره امسال با توجه به همزمانی مراسم افتتاحیه با شب عید سعید غدیر که از اعیاد بزرگ ما شیعیان است به‌صورت نمادین پرچم گنبد حضرت علی (ع) از نجف اشرف با هماهنگی‌های صورت‌گرفته به مراسم افتتاحیه می‌رسد که هنرمند کشورمان فریبا کوثری این پرچم را تحویل گرفتند که قطعا این پرچم زینت‌بخش جشنواره بیست‌وپنجمین خواهد بود. همچنین جشنواره امسال با نام مولای‌متقیان آغاز می‌شود و با توجهات ایشان امیدواریم رویدادی ارزشمند و جریان‌ساز در سینمای کشور برگزار کنیم. بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان از 23 تا 27 آبان‌ماه سال‌جاری در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

مهرنوش سلماسی

کد خبر 150579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز