همشهری آنلاین: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از ابلاغ شرایط جدید خدمت سربازی از سوی فرمانده معظم کل قوا خبر داد و گفت: شرایط ادامه تحصیل مشمولان در دانشگاه‌ها مشخص شد.

سردار موسی کمالی در مورد شرایط جدید خدمت سربازی گفت: بنا به پیشنهاد ستادکل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم فرماندهی کل قوا، داماد (همسر فرزند) یا یکی از اقوام درجه یک جانبازان قطع نخاعی فاقد فرزند ذکور سالم بنا به تائید بنیاد شهید و امور ایثارگران با انتخاب و معرفی جانباز به عنوان همیار از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است. 

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که جانبازان قطع نخاعی با آن مواجه هستند این پیشنهاد برای کمک به انان ارائه شده است و بنیاد شهید باید افراد واجد شرایط را بنا به انتخاب جانباز به سازمان وظیفه عمومی معرفی کند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد ادامه تحصیل مشمولان گفت: مدت معافیت تحصیلی دانشجویان برای مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ناپیوسته سه سال، کارشناسی پیوسته 6 سال و کارشناسی ارشد و دکتری پیوسته هشت سال و دکتری تخصصی 5 سال است و دانشجویان باید طوری برنامه ریزی کنند که در مدت مذکور، تحصیل خود را به اتمام رسانند.

کمالی افزود: البته دانشگاه‌ها در مواقع ضروری می‌توانند با تشکیل کمیسیون موارد خاص حداکثر دو ترم علاوه بر مدت فوق به دانشجویان اجازه ادامه تحصیل دهند و پس از پایان مدت مذکوز، دانشگاه حق ثبت نام دانشجویان را ندارد و باید آنها را برای انجام دوره خدمت ضرورت به سازمان وظیفه عمومی معرفی کند.

وی تاکید کرد: در موارد استثنایی سازمان وظیفه عمومی می‌تواند با تشکیل کمیسیونی، وضعیت دانشجویان را بررسی و برای کسانی که به دلیل مشکلات موفق به اتمام تحصیل نشده ولی در مدت محدود قادر به ادامه تحصیل هستند با حفظ وضعیت غیبت، به مدت یک یا دو ترم اجازه ادامه تحصیل صادر کند.

به گزارش مهر جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مشمولان غایب حق ادامه تحصیل ندارند و مرحله اخطار به مشمولان غایب از طریق کلانتری‌ها و دستگیری کسانی که با توجه به اخطار اولیه خود را معرفی نکرده اند شروع شده است.

کسانی که در سال 90 به خدمت اعزام شوند در شمول مقررات این سال هستند و در صورت افزایش مدت خدمت سربازی این موضوع شامل آنها نمی‌شود.

کد خبر 150393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز