یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

گروه اجتماعی- زهرا رفیعی: در جلسه نمایندگان وزارت بهداشت و کلینیک‌های درمانی بر توزیع فراگیر شربت تریاک یا همان تنتور اپیوم تاکید شد.

در این جلسه که روز شنبه برگزار شد، مسئولان وزارت بهداشت وعده توزیع شربت تریاک را طی یک تا 2 هفته آینده دادند. حسین دژاکام، مدیرعامل جمعیت احیای انسانی کنگره 60 با اعلام این خبر گفت: به‌نظر می‌رسد که وزارت بهداشت تصمیم گرفته تنتور اپیوم در اختیار همه کلینیک‌ها قرار گیرد. هم‌اکنون مراکز دانشگاهی که مجوز‌های لازم را صادر می‌کنند، بایستی قدم بعدی را بردارند. البته در برخی از مراکز شهرستان‌ها شربت تریاک در کلینیک‌ها توزیع شده است.

20 روز پس از انتشار خبری با عنوان «شربت تریاک در انبار‌های شرکت دارویی» در روزنامه همشهری، طی پاسخ معاونت دارویی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، تنتور اپیوم به وفور تولید شده و برای توزیع هیچ مشکلی ندارد ولی با توجه به پروتکل و ضوابط، مراکز ترک استقبال خوبی از این موضوع نمی‌کنند و مشکل تنتوراپیوم توزیع یا کمبود آن نیست. چندی پیش شرکت تولید‌کننده شربت تریاک در نامه‌ای به روزنامه همشهری یادآور شده بود که با وجود سفارش تولید شربت از سوی وزارت بهداشت و گذشت 9 ماه از تولید 300 هزار بطری شربت تریاک هنوز برای توزیع آن اقدامی نشده است. روز گذشته معاونت غذا و دارو به نمایندگان کلینیک‌ها وعده داد که ظرف یکی‌دو هفته آینده شربت تریاک در همه جا یافت شود؛ حالا باید دید آیا چنین می‌شود؟

کد خبر 149896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز