گروه بورس: محمدجواد شیخ عضو هیأت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر ارزش سبد سهام عدالت به بیش از 100 هزار میلیارد تومان معادل100 میلیارد دلار رسیده است، از آغاز مراحل ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، از 2 سال پیش 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی در کشور فعال شدند که وظیفه مدیریت سهام عدالت واگذارشده به مردم را برعهده دارند. در حال حاضر 39 میلیون نفر در این 30 شرکت سرمایه‌گذاری سهامدار هستند و تا پایان برنامه واگذاری سهام عدالت این تعداد به 45میلیون نفر خواهد رسید. بر این اساس با توجه به آنکه به هر نفر یک میلیون تومان سهام عدالت اختصاص پیدا می‌کند در حال حاضر 39 هزار میلیارد تومان سهام عدالت به اقشار مختلف مردم واگذار شده است. اما تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد که ارزش روز سهام واگذار شده به مردم جهش باورنکردنی داشته و این میزان در حال حاضر به بیش از 100 هزار میلیارد تومان رسیده است.

این به معنای آن است که ارزش سهام هر سهامدار با توجه به افزایش قیمت سهام شرکت‌های حاضر در سبد2.5برابر رشد کرده است و کسانی که به‌صورت غیرقانونی در حال فروش سهام خود در قالب وکالت‌های دفتری و محضری هستند به‌طور حتم زیان خواهند کرد. قرار است براساس برنامه خصوصی‌سازی‌ کل 30‌شرکت سرمایه‌گذاری استانی وارد فرابورس شوند. با این حساب با ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس ارزش بازار فرابورس ایران نیز به بیش از 120 میلیارد دلار خواهد رسید و حتی از بورس تهران نیز پیشی خواهد گرفت. بر همین اساس محمدجواد شیخ، عضو هیأت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران در گفت‌وگو با همشهری از برنامه عرضه سهام این 30 شرکت در فرابورس خبر داد و گفت: پس از آنکه برنامه واگذاری سهام عدالت به 45 میلیون نفر تمام شد و ارزش این سبد به 45 هزار میلیارد تومان رسید، مجموع سرمایه سبد سهام عدالت به همین میزان یعنی 45 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و پس از آن این شرکت‌ها آماده ورود به فرابورس خواهند شد.

سهامداران سهام عدالت بخوانند

عضو هیأت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به افزایش قیمت سهام شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت ارزش روز این سبد افزایش یافته است گفت: بله، در حال حاضر ارزش روز سبد سهام عدالت به بیش از 100هزار میلیارد تومان رسیده است. عضو هیأت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران همچنین در گفت‌وگو با بورس‌پرس درباره افزایش میزان دارایی سهامداران سهام عدالت گفت: ارزش کنونی سبد سهام عدالت2.5 برابر شده است. محمدجواد شیخ درباره جلوگیری از فعالیت افراد سودجو که با قیمت پایین در حال خرید سهام عدالت به‌صورت غیرقانونی هستند تصریح کرد: تا زمانی که این سهام به‌طور کلی وا‌گذار نشده و شرکت‌های مربوط به آن افزایش سرمایه قطعی نداده‌اند نمی‌توانند وارد فرابورس شوند تا با اختصاص یک تابلوی اختصاصی امکان خریدوفروش سهام عدالت فراهم شود. بنابراین امکان خرید و فروش سهام عدالت و جلوگیری از افراد سودجو فقط منوط به انجام این دو کار است.

کد خبر 149756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز