شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک شرکت دست به ساخت یک دستگاه قهوه‌ساز زده که از فناوری شناسایی اثر انگشت برای شناسایی نوع قهوه مورد نظر فرد استفاده می‌کند.

دستگاه قهوه‌ساز Saeco Xelsis Digital ID

به گزارش ایسنا، شیوه کار دستگاه قهوه‌ساز Saeco Xelsis Digital ID به این طریق است که در زمان استفاده از آن، کاربران انگشت خود را سه مرتبه بر روی یک پد کوچک بر روی دستگاه فشار می‌دهند. این امر منجر به ساخت یک مشخصه کاربری شده و کاربر می‌تواند مشخصات قهوه مورد نظر خود را با ویژگی‌هایی مانند میزان شیر و کف آن برنامه‌ریزی کند.

از این زمان به بعد،‌ هرگاه فرد قصد نوشیدن قهوه داشته باشد، با لمس این پد و فشار دکمه انتخاب نوع نوشیدنی مانند کاپوچینو و ...، دستگاه، قهوه مورد نظر فرد را با ویژگی‌های دلخواه وی به او تحویل می‌دهد.

فناوری اثر انگشت که پیش از این بیشتر درعرصه‌های جنایی و پلیسی مورد استفاده بوده تا در آشپزخانه، تنها یکی از ابزارهای شیک این دستگاه فولادی ضد زنگ محسوب می‌شود. یک صفحه در بالای دستگاه نیز به گرم کردن فنجانها پیش از آماده‌سازی قهوه می‌پردازد.

از دیگر کارایی‌های این دستگاه، قابلیت خود تمیزکنندگی تنگ شیر آن بوده که با فشار آب به پاکسازی لوله‌ها و سینی ترشحات آن می‌پردازد.

دستگاه قهوه‌ساز Saeco Xelsis Digital ID

همچنین می‌توان زمان روشن شدن دستگاه را برنامه‌ریزی کرد تا در زمان لازم، نوشیدنی را حاضر کند.

دستگاه Saeco Xelsis که توسط فیلیپس در ایتالیا ساخته شده، قرار است تا اواخر ماه با قیمت 2700 دلار وارد بازار شود. اگرچه شرکت فیلیپس امیدوار است که دوستداران قهوه بتوانند با هزینه بالای این دستگاه کنار بیایند.

در صورتی که کاربر بخواهد برای افراد دیگر قهوه درست کند، می‌تواند از پروفایل انتخابی خود خارج شده و از مشخصات موجود بر روی صفحه برای ساخت نوشیدنی دلخواه مهمانان استفاده کند. این دستگاه قابل برنامه‌ریزی با مشخصات و علائق 6 کاربر به همراه نام‌های آنها بوده و می‌تواند تا 9 مدل قهوه را تولید کرده و همچنین از یک دسته بخار برای جوش آوردن آب و دم کردن چای برخوردار است.

کد خبر 149751
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز