همشهری آنلاین: ششمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران شامگاه گذشته -دوم آبان ماه - در فرهنگسرای نیاوران کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، این دوسالانه با گرامیداشت یاد حمیدالله رضایی که پیش از این در تمامی برنامه‌های مجسمه‌سازی حضوری چشمگیر داشت، آغاز شد.

در ادامه، محمود شالوئی - مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی - گفت:‌ دوسالانه مجسمه‌سازی از جمله برنامه‌هایی بود که در موعد مقرر خود در سال گذشته برگزار نشد و این انتظار وجود داشت تا با توجه به اهمیت مجسمه‌سازی و توجه ویژه هنر شهری و نیاز امروز جامعه به این رشته توجه ویژه‌ای شود.

او افزود: امروز نیاز به بسترسازی و حضور اساسی و حساس هنر مجسمه‌سازی احساس می‌شود و در این مسیر باید از انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز و به ویژه ریاست این مجموعه تقدیر کرد که بار دیگر دوسالانه را شکل دادند.

شالوئی اظهار امیدواری کرد تا در طول برگزاری ششمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران همایش‌ها و برنامه‌های جانبی نیز برگزار شود و گفت:‌ به طور قطع مجسمه‌سازان تلاش خود را به کار می‌برند تا آثار فاخر ملی و دینی ارائه دهند، زیرا امروز جامعه به چنین نمادهایی نیاز دارد.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در ادامه گفت:‌ شورای نظارت بر طرح و نصب مجسمه، امروز با مسئولیت فلاح‌فر تشکیل شده و باید این شورا توجه ویژه‌ای به مجسمه‌های داخلی داشته باشد تا مجسمه‌ و آثاری از این دست در سطح شهر نصب شود و بتوانیم هنرمندان مجسمه‌ساز را بیشتر از قبل به دنیا معرفی کنیم.

منصور آذری - رئیس انجمن مجسمه‌سازان - نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به ویژگی‌های این دوسالانه در قیاس با دوره‌های قبل گفت:‌ بعد از چهار سال مجددا دوسالانه مجسمه را برپا می‌کنیم و این به تنهایی خبر خوشحال‌کننده‌ای است که با کمک و تلاش مستمر همکاران ما صورت گرفت.

آذری تصریح کرد:‌ شورای دبیران موقعیتی را ایجاد کرد تا هیات انتخاب آثار در فضایی آرام با تکیه بر مباحث علمی و نظری به انتخاب آثار بپردازند و امیدوارم هرگونه نقصی در این مسیر وجود داشته هنرمندان بر ما ببخشند و مطمئن باشند هر افتخاری در این دوسالانه وجود دارد از آن هنرمندان است.

در این دوره از دوسالانه مجسمه‌سازی تهران از میان 626 اثر ارسالی به دبیرخانه 67 اثر از 67 هنرمند پذیرفته شد که در این میان بیشتر شرکت کننده با آمار 403 هنرمند از تهران و کمترین شرکت‌کننده از استان سیستان و بلوچستان بود.

در مجموع نیز هنرمندان 27 استان در این دوسالانه شرکت کردند.

این آثار توسط ریما اسلام مسلک،حمید سوری،مرتضی نعمت‌اللهی،ملک دادیار گروسیان و کوروش گلناری انتخاب شد.

 

کد خبر 149415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز