گروه شهری: در شرایطی که خودروسازان برای تولید خودروهای با استاندارد یورو‌4 فقط 5 ماه مهلت دارند، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به‌نظر می‌رسد خودروسازان همچنان دست روی دست گذاشته‌اند.

یوسف رشیدی افزود: درحالی‌که قرار بود خودروسازان از سال 89 به سمت استاندارد یورو 3 حرکت کنند اما به بهانه عدم وجود سوخت استاندارد یک مهلت دوساله گرفتند و مقرر شد از ابتدای سال 91 محصولات خود را با استاندارد یورو 4 تولید کنند. وی با طرح این سؤال از خودروسازان که برنامه آنها برای تولید خودروهای با استاندارد یورو 4 چیست، تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد خودروسازان قصد دارند درخواست تمدید مهلت کرده و محصولات خود را کماکان با استاندارد یورو 2 تولید کنند‌.

این مسئول زیست‌محیطی در بخش دیگری از صحبت‌های خود دستگاه‌های دست‌اندرکار را مورد خطاب قرار داد و اعلام کرد: به‌عنوان نمونه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین دستگاه‌هایی مانند سازمان حفاظت محیط‌زیست و پلیس راهنمایی و رانندگی به این منظور چه راهکاری در نظر گرفته‌اند؟رشیدی تأکید کرد: در شرایطی که 5 ماه بیشتر به مهلت تولید خودروهای با استاندارد یورو 4 باقی نمانده، زمان آن فرا رسیده تا خودروسازان اعلام کنند کدامیک از محصولات آنها از ابتدای سال 91 با این استاندارد تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد از ابتدای سال 91 جدال بر سر سوخت استاندارد و خودروی استاندارد دوباره شروع شود. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان خاطرنشان کرد: بهانه خودروسازان برای عدم‌ساخت خودروهای با کیفیت، فقدان سوخت استاندارد و در مقابل بهانه مسئولان سوخت برای عدم‌تولید سوخت با کیفیت نیز نبود خودروی استاندارد است!

کد خبر 149048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز