پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: Valid IP نوعی از آی‌پی‌هاست که توسط روتر و سوییچ‌های شبکه اینترنت قابل شناسایی است و به همین منظور این آی‌پی‌ها را برای اجرای سایت‌ها به کار می‌برند. Valid IP

آی‌پی معتبر

 IP به معنی آدرس تجهیزات و ارتباطات اینترنتی و شبکه‌یی است که در این میان Valid IP نوعی از آی‌پی‌هاست که آن را برای اجرای سایت‌ها و هم‌چنین آدرس‌دهی سرورها در نظر می‌گیرند تا دسترسی‌ها در نقاط مختلف با اختلالی مواجه نشود و آدرس سرور برای تمامی سرورها قابل شناسایی باشد.

سایت‌هایی که طراحی‌ می‌شوند و درصدد بهره‌برداری قرار می‌گیرند باید دارای ولید آی‌پی باشند تا تمامی کاربران اینترنتی به‌راحتی بتوانند در اقصی نقاط دنیا به آن دسترسی داشته بیابند و از جهتی دیگر باید دارای آدرسی ثابت (استاتیک) باشند تا دچار تغییر آدرس نشوند.

آی‌پی‌های استاتیک به معنی آی‌پی ثابت است و به این معنی که کاربر در هر بار اتصال به شبکه جهانی اینترنت دارای آدرسی یکسان در اتصال است و در مقابل نیز آی‌پی‌های داینامیک موجود هستند که در هربار اتصال به اینترنت با آدرسی متفاوت به این شبکه متصل می‌شوند.

لازمه داشتن این نوع آی‌پی‌ها این است که کاربران در تقاضای خود مبنی بر خرید خطوط پرسرعت اینترنت به ISP مربوطه اعلام کنند که خواهان کدامین یک از آی‌پی‌ها هستند که البته باید گفت قیمت آی‌پی‌های داینامیک ارزان‌تر از استاتیک است.

معمولا برای ولید کردن آدرس IP باید به داخل تنظیمات مودم رفت که برای این کار در بیش‌تر موارد تنظیمات مودم با تایپ 192.168.1.1 در آدرس‌بار مرورگر محقق می‌شود و بعد از آن باید به بخش Bridge Mode رفت که انتخاب این گزینه موجب غیرفعال شدن نام کاربری و رمز ورود می‌شود و در ادامه باید ارتباطی جدید (New Connection) ساخت و نام کاربری و رمز ورود اتصال به اینترنت را به آن اختصاص داد و از این پس از این ارتباط بهره برد تا آی‌پی به حالت ولید تبدیل شده باشد.

ایسنا

کد خبر 148950
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز