مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کامران افشارنادری متولد ۱۳۳۸ است. او فارغ‌التحصیل رشته معماری از ایتالیا است که از سال ۱۹۸۶به فعالیت‌های پژوهشی و حرفه‌ای در ایتالیا و سپس در ایران اشتغال داشته است.

کامران افشار نادری

افشارنادری از سال ۱۳۷۲ به مدت ۷ سال در دانشگاه آزاد تدریس کرده و به مدت ۳ سال سمینارهای آزاد متدولوژی طراحی معماری را برگزار کرده است.

عضو هیئت مدیره موسسه معمارنشر، نگارش کتاب‌های نهادهای عمومی در شهرهای اسلامی و معماری ایران (با همکاری نصرالله کسرائیان) و چاپ حدود هشتاد مقاله در زمینه‌های نقد و تئوری معماری از جمله فعالیت‌های او هستند.

از میان کارهای او می‌توان به مدیریت پرژه سفارت ایران در برزیل، طرح و مدیریت پروژه دفاتر مرکزی کمپانی شل در تهران و مدیریت مطالعات مقدماتی پروژه سفارت ایتالیا در تهران اشاره کرد.

همچنین انجام‌ پروژه‌های‌ متعدد پژوهشی‌ برای‌ وزارت‌ مسکن‌ و شهرسازی، شهرداری‌ تهران‌ و تبریز و سازمان‌ میراث‌فرهنگی‌ کشور از دیگر کارهای افشار نادری به شمار می‌آیند.

این هنرمند معمار عقیده دارد:"معماری، انتظامی است با طبیعتی پیچیده که مباحث مختلف از فلسفه و جامعه‌شناسی تا ریاضیات و تکنولوژی در آن مطرح هستند.

معماری به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی عینی انسان‌ها، مملو از عناصر و فضاهایی است که دارای معنای عمیق فرهنگی و القا کننده احساساتی بسیار قوی است.

معماری بحث طراحی فرم است و نیازمند آن است که بین تأثیرات لحظه‌ای حسی و ادراک پایدار فضای هستی، تعادل برقرار کند.

معماری هنر به نظم آوردن فضا است".

آخرین بروزرسانی  Jul ۴, ۲۰۲۳ - سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲

کد خبر 148663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز