وزیر اقتصاد در حالی سیاسی بودن پرداخت سود سهام عدالت قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 را رد کرد که شهاب‌الدین صدر، نایب رئیس دوم مجلس به‌دلیل آنچه شائبه سیاسی و انتخاباتی عنوان کرد، اجازه نداد تا نمایندگان سؤال‌کننده 2پرسش اصلی خود را درباره ریشه‌های سیاسی پرداخت سود سهام عدالت مطرح کنند و در نهایت 14 نماینده پرسش‌کننده از وزیر اقتصاد از پیگیری پرسش خود صرف‌نظر کردند.

به گزارش همشهری، در نشست صبح دیروز مجلس پرسش 14 نماینده از شمس‌الدین حسینی درباره ابهام در پرداخت سود سهام عدالت مطرح شد که به گفته مصطفی کواکبیان، یکی از نمایندگان سؤال کننده، به‌نظر می‌رسد سود سهام عدالت از محل درآمدهای نفتی و نه شرکت‌های دولتی پرداخت می‌شود.او گفت: مالکیت سهام عدالت مشخص نیست؛ چراکه درصورتی که افراد مالکیت این سهام را داشته باشند، باید بتوانند آن را انتقال دهند اما این سهام، قابلیت انتقال یا مطرح شدن در بورس را ندارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بنده با چشم خود دیدم که این سود در اردیبهشت 88 نیز توزیع شد، از این‌رو از آقای وزیر می‌خواهم که صادقانه و شجاعانه بگوید که بر چه مبنایی این کار را انجام داده است و به توجیه عملکرد خود با بیان معیارهای اقتصادی نپردازد.شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد در واکنش به این اظهار نظر کواکبیان گفت: بنده در همین جا قسم می‌خورم که تمامی این کارها در مورد سود سهام عدالت را براساس قانون و وظیفه شرعی خود انجام داده‌ام و هیچ کار دستوری نبوده است. بنده کار سیاسی و براساس دستور انجام نمی‌دهم.

حسینی با تاکید مجدد بر اینکه پرداخت سود سهام عدالت به‌صورت دستوری و سیاسی‌کاری نبوده است، گفت: این موضوع صحت ندارد که در آستانه انتخابات این سودها برای کار سیاسی پرداخت شده است؛ چراکه اگر قرار باشد حقوق مردم را ندهیم تا این سود را بین مردم تقسیم کنیم، کشور تعطیل خواهد شد.به گفته حسینی، سهام عدالت درصورتی که سهامداران اقساط خود را به‌صورت کامل پرداخت کرده باشند، قابلیت نقل و انتقال دارد.

در نهایت نماینده سؤال‌کننده در واکنش به این پرسش که آیا از پاسخ وزیر اقتصاد قانع شده است یا خیر؟ گفت: توضیحات وزیر قانع‌کننده نبود ولی انگار مجلس شرطی شده است که اگر رای منفی به سؤال یکی از نمایندگان داده شود، این رای به منزله رای منفی به او در دوران انتخابات است. بنده از توضیحات وزیر قانع نشدم ولی انتظار رای‌گیری نیز ندارم!

کد خبر 148636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز