یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: تنها با صرف 10 دقیقه از وقت خود به نظافت منزل در هر روز، دیگر نیازی به گذاشتن ساعت‌ها وقت در پایان هفته برای تمیز کردن خانه نخواهید داشت. می‌توانید با این کار، ساعت‌ها در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

چطور ظرف 10 دقیقه خانه را تمیز کنیم؟

1- با اتاق‌خواب شروع کنید و با صاف کردن ملحفه تخت و مرتب کردن بالش‌ها، ظاهر مرتبی به آن دهید. اگر فرصت دارید کشیدن روتختی را که با آن اتاق‌خواب بسیار مرتب به نظر خواهد رسید، فراموش نکنید.

لباس‌های کثیف را داخل سبد لباس بریزید و کشوهای نیمه باز را به حالت اول برگردانید.

قرار دادن وسایل ریز و کوچک کنار تخت، یک عادت است. با سر جای خود قرار دادن آن‌ها در هر روز، مانع جمع شدن و مشکل‌ساز شدنشان شوید. در مورد اتاق‌خواب در همین حد کافیست.

2- جابه‌جا شدن وسایل از یک اتاق به اتاق دیگر و رها کردن آن‌ها به همان حالت مهم‌ترین دلیل نامرتب بودن خانه به حساب می‌آید.

برای حل این مشکل و قرار دادن هر چیزی در جای خود، لازم نیست وقت خاصی را به این کار اختصاص دهید، همان‌طور که در خانه راه می‌روید، اشیاء اضافی را جمع و در جای خود بگذارید.

3- جاهایی مانند اپن و گاز را سریع دستمال بکشید.

4- ظروف شسته شده را سرجای خود قرار دهید. ظرف‌های کثیف داخل سینک را شسته یا آن‌ها را داخل ماشین‌ظرفشویی قرار دهید. خالی بودن سینک، باعث می‌شود آشپزخانه تمیز به نظر برسد. برای از بین رفتن لکه‌های آب، سینک را با دستمال خشک کنید.

5- با تمیز کردن آینه و شستشوی سریع سرویس‌ بهداشتی، اگر جایی کثیف به نظر می‌رسد، آن را تمیز کنید.

6- تمیز کردن فرش‌ها را به عنوان یک کار سخت به آخر هفته موکول کنید مگر آن که روی آن‌ها خیلی آشغال ریخته شده باشد. در قسمت‌های بدون فرش و خالی، روزانه پرز و موی زیادی جمع می‌شود. با تی‌زدن سریع روزانه فرصتی برای جمع‌شدن آن‌ها باقی نگذارید.

چطور ظرف 10 دقیقه خانه را تمیز کنیم؟

http://www.ehow.com

کد خبر 148586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز