مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: داراب دیبا متولد سال۱۳۲۰ تهران است. او دانش آموخته رشته معماری از دانشگاه ژنو و آکادمی سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک است.

داراب دیبا

 فعالیت‌های این هنرمند معمار شامل استاد دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، استاد مدعو دانشکده هنرهای زیبا پاریس و دانشگاه ام. آی. تی هاروارد، مسئول بخش دکترای معماری دانشگاه تهران، تدریس تئوری معماری معاصر جهان و ارزیابی و معرفی معماری معاصر کشورهای اسلامی در قالب نقدهای تطبیقی در دانشگاه‌های ایران و خارج از کشور، مشاور وزارتخانه‌های فرهنگ، مسکن و شهرسازی و امور خارجه، حضور در هیئت‌های داوری طرح‌های مختلف ملی و بین‌المللی، عضو هیأت داوران اصلی جایزه معماری آقاخان (ژنو ۲۰۰۱)، طراحی و اجرای آثاری چون سفارت ایران در برلین، که این یکی به خاطر پیوند میراث فرهنگی با معماری معاصر در کتاب دانشگاه برلین به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است، می باشد.

همچنین دریافت جایزه وزارت مسکن و شهرسازی و ریاست جمهوری در معماری به خاطر طراحی و مدیریت در پروژه مسکن ارزان قیمت برای کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، هدایت کارگاه‌های طراحی و فعال در کنفرانس‌ها و سمینارهای داخلی وبین‌المللی، عضو رابط هیأت تحریریه چندین مجله بین‌المللی معماری و سردبیری مجله معماری و شهرسازی، نگارش کتاب‌هایی چون معماری معاصر ایران (ژنو ۲۰۰۴)، خانه‌های سنتی اصفهان (پاریس ۲۰۰۱)، معماری مساجد معاصر کشورهای اسلامی (لندن ۱۹۹۵) و اصول طراحی معماری (تهران ۱۳۶۹) از دیگر مواردی هستند که در کارنامه دیبا ثبت شده اند.

این معمار، طراح و نقاش از سال ۱۳۴۸ کارشناس وزارت فرهنگ و آموزش عالی و وزارت مسکن و شهرسازی و برگزارکننده نمایشگاه‌های انفرادی و جمعی در ایران و خارج از کشور، در زمینه‌های نقاشی، عکاسی و معماری نیز بوده است.

آخرین بروزرسانی  Jul ۷, ۲۰۲۳ - جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲

کد خبر 148551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز