جمعه ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: مهر سال 1390 رکورد جدیدی در همشهری آنلاین و البته این بار در زمینه چانک به ثبت رسید

chunk

همشهری آنلاین که از آغاز فعالیت خود، صرفا به درج اخبار و گزارشات خبری بسنده نکرده و همواره در تلاش بوده و هست تا در هر زمینه‌ای اطلاعات پایه را در اختیار کاربران خود قرار دهد، از ابتدا تهیه چانک یا مدخل را در دستور کار خود قرار داد.

پس از مدتی، تعداد چانک‌ها رو به فزونی گذاشت و تصمیم گرفته شد که چانک‌ها طبقه‌بندی شوند و در مجلات اختصاصی قابل کلیک شوند.

اینک پس از گذشت حدود 5.5 سال از عمر همشهری آنلاین، بیش از 6000 مدخل در 150 مجله تفکیک شده‌اند، که از این نظر یک پدیده در بین سایت‌های خبری به حساب می‌آید.

کل چانک‌ها و مدخل‌های همشهری آنلاین در 5 گروه کلی که عبارتند از «آشنایی با»، «زندگینامه»، «مفاهیم»، «چطور» و «راز‌های زندگی»، قرار دارند و هر گروه، خود در زمینه‌ها و مجلات مختلف تفکیک شده‌اند و در سراسر صفحات این سایت قابل کلیک هستند.

به عنوان نمونه؛ گروه زندگینامه، شامل زندگینامه چهره‌های سیاسی، دینی، ورزشی، موسیقی،سینمایی، علمی و ... می‌شود که باز هر کدام خود شامل زیرگروه‌های دیگری هستند.

برای مثال، به زندگینامه چهره‌های ورزشی می‌توان اشاره کرد که این بخش خود شامل؛ زندگینامه فوتبالیست‌های ایرانی و جهان، مربیان ایرانی و جهان، آقایان گل و ... تفکیک شده‌اند.

ویژگی دیگر چانک‌ها و مجلات همشهری آنلاین این است که پس از تهیه، به حال خود رها نمی‌شوند و همواره به مطالب مرتبط لینک داده می‌شوند و از آن مهم‌تر، با حساسیت خاص به‌روزرسانی می‌شوند.

از مجموع 6000 مدخل موجود در همشهری آنلاین، حدود 3900 مدخل تحت عنوان «آشنایی با» تهیه شده است که این بخش بیشترین میزان چانک‌ها را به خود اختصاص داده است.

موضوع «زندگینامه» در رتبه بعدی قرار دارد با 1290 مدخل که در 22 مجله مجزا قابل کلیک هستند.

«چطور» با 645 مدخل و «مفاهیم» با 467 چانک در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند. «رازهای زندگی» نیز با 156 چانک در ردیف پنجم قرار دارد.

اواخر فروردین سال جاری رکورد 5000 چانک به دست آمده بود و پس از حدود 6 ماه 1000 مدخل به این رکورد اضافه شد. به این ترتیب سالانه بیش از 2000 مدخل به چانک‌های این سایت افزوده خواهد شد.

با بررسی‌های انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که بخش عظیمی از مخاطبان همشهری آنلاین، گروهی هستند که جدای از کسب اخبار روزانه، همواره به دنبال اطلاعات پایه و تکمیلی در زمینه‌های مختلف هستند.

به آنان این نوید را می‌دهیم که با تقویت بخش چانک، سالانه 3000 مدخل به اندوخته خود اضافه کنیم تا موجبات رضایت‌مندی مخاطبان خود را بیشتر فراهم کنیم.

کد خبر 148363
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز