مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمبر میلر چند دقیقه پس از گذر از خط پایان دوی ماراتون شیکاگو انقباضات زایمانی را احساس کد و چند ساعت بعد این زن حومه‌نشین شیکاگو- که مسیر بیش از 42 کیلومتری مسابقه را در هفته 39 بارداریش را دویده بود- یک نوزاد دختر سالم به دنیا آورد.

runner

به گزارش آسوشیتدپرس میلر در مصاحبه‌ای در بیمارستانی که دوره نقاهتش را می‌گذراند، گفت: "برای من چیزی خارج از وضعیت عادی رخ نداده است. من به هر حال تا خط پایان می‌دویدم. من دیوانه دویدن هستم."

این زن 27 ساله برای هشتمین بار بود که ماراتون شیکاگو که در روز یکشنبه 9 اکتبر (17 مهر) برگزار شد، شرکت می‌کرد و چندین سال است که به دویدن مشغول است. او چند روز پس از ثبت نام برای مسابقه شیکاگو دریافت که برای دومین بار باردار شده است و تصمیم‌ گیری درباره شرکت یا عدم شرکت در مسابقه را به شرایطش در روز مسابقه واگذار کرد.

هنگامی که نوزاد او تا روز یکشنبه به دنیا نیامد، از دکترش اجازه گرفت تا نیمی از مسیر مسابقه را بدود. او با نوشیدن مقدار زیادی مایعات و خوردن غذا در طول مسیر، نیمی از مسیر مسابقه را با دویدن و نیم دیگر را با پیاده‌روی پیمود. او در شش ساعت و 25 دقیقه و 50 ثانیه با سرعتی که بسیار کمتر از زمان معمولش بود، اما به هر حال برایش رضایتبخش بود، مسیر 42 کیلومتری مسابقه را طی کرد.

او گفت: "کلی آدم داشتند تشویقم می‌کردند و می‌گفتند: "بانوی باردار برو!" انتظار داشتم اظهار نظرهای منفی بشنوم، اما یادم نمی‌آید کسی چیزی منفی به من گفته باشد."

این اولین باری نبود که میلر با وجود بارداری در ماراتون شرکت می‌کرد.

در ماه مه امسال این زن اهل وست‌چستر در حالی که در هفته 17 بارداری بود، ماراتون ویسکانسین را در چهار ساعت و 23 دقیقه و 7 ثانیه دوید. او در سال 2009 هنگامی که پسرش کالب را باردار بود، در هفته 18 بارداری در ماراتون ایندیاپولیس دوید.

دوندگان نخبه هنگام بارداری به تمرین ادامه داده‌اند، اما پزشکان می‌گویند وضعیت میلر یک مورد نادر است. او هنگام شرکت اخیرش در ماراتون 38 هفته و پنج روزه باردار بود. بارداری کامل به طور معمول 40 هفته به طول می‌انجامد.

دارنده رکورد جهانی ماراتون زنان، پائولا رادکلیف، در حالیکه باردار بود 22.5 کیلومتر را دوید، و چند هفته پس از زایمان اولین بچه‌اش تمریناتش را از سر گرفت. او در سال 2007 درست 10 ماه پس از زایمان در ماراتون شهر نیویورک مقام اول را به دست آورد. زن دونده ماراتون آمریکایی، کارا گوچر که سال گذشته پسرش را به دنیا آورد، در حین بارداری به تمریناتش ادامه می‌داد و در مواردی تا 130 کیلومتر در یک هفته می‌دوید.

دکتر پریا راجان، استادیار بیماری‌های زنان وزایمان در دانشکده پزشکی فینبرگ در دانشگاه نورث‌وسترن در شیکاگو در این باره گفت: "احتمالا موردی مانند این که زنی آمادگی بدنی کافی برای دویدن در ماراتون در حین بارداری را داشته باشد، نادر است. احتمال مورد او را باید استثنا شمرد نه قاعده"

اصول راهنمای پزشکی به طور معمول می‌گویند اگر زنی پیش از باردار شدن دونده بوده است و از سلامت برخودار است، دویدن برای او در حین بارداری مشکلی ایجاد نمی‌کند. پزشکان حتی در موارد بارداری‌های کم‌خطر ورزش کردن را توصیه می‌کنند.

اما کارشنان پزشکی توافق دارند که بارداری زمان مناسبی برای شروع ورزش حرفه‌ای مانند شروع تمرینات ماراتون برای بار اول نیست. زنان دونده باردار باید کاملا تحت نظر پزشک باشند.

میلر می‌گوید تنها اثری که این ماراتون که در ساعت 3:30 بعدارظهر به پایان رسید، بر او گذاشت، ایجاد تاول در پاهایش بود. نوزاد دختر او، جون، در ساعت 10.29 دقیقه بعدازظهر همان روز با وزن 3.5 کیلوگرم و بدون عارضه‌ای به دنیا آمد.

کد خبر 148333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز