سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با ارائه آمار شش‌ماهه از عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 250 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

مواد مخدر قاچاق شیشه

 به گزارش ایسنا، سردار علی مویدی با بیان اینکه میزان کشف مواد مخدر از نوع شیشه نسبت به مدت مشابه سال قبل 140 درصد افزایش یافته است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 45 کارگاه تولید و توزیع مخدر شیشه در کشور شناسایی و منهدم شده است که این تعداد کارگاه، تامین کننده شبکه‌ها و باندهای متلاشی شده بوده‌اند.

 مویدی افزود: از آغاز سال جاری تاکنون یکهزار و 90 باند و شبکه ترانزیتی مواد مخدر در کشور متلاشی شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا با انجام اقدامات فیزیکی، انسداد مرزها و تجهیزات الکترونیکی توان خود را در مرزهای شرقی متمرکز کرده است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 85 درصد از کشفیات مواد مخدر در مرزها و حاشیه مرزها کشف شده است و مابقی مواد مخدر کشف شده در استان‌های مرکزی رخ داده است.

 به گفته وی بیشتر کشفیات در مرزهای شرقی انجام می‌گیرد به گونه‌ای که هر چقدر به مرزهای غربی نزدیک‌تر می‌شویم شیب کشف مواد مخدر کمتر می‌شود.

 مویدی با اشاره به بحث مبارزه با مواد مخدر صنعتی و روانگردان گفت: پیش از تصویب و ابلاغ قانون مبارزه با مواد مخدر روانگردان، پلیس در مبارزه با تولید و توزیع کنندگان این مواد با خلاء قانونی مواجه بود اما با تصویب و ابلاغ و اجرایی شدن این قانون، پلیس مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت‌های خود را مبارزه با تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان این مواد روانگردان قرار داده و به جد و با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد.

 وی در ادامه این نشست با رد برخی آمارهای منتشر شده مبنی بر معتاد بودن 80 درصد از جامعه دانشجویان کشور گفت: فرمانده نیروی انتظامی نیز پیش از این آمارهای ارائه شده از سوی برخی سایت‌ها مبنی بر مصرف مواد مخدر از سوی 80 درصد دانشجویان کشور را رد کرده و باید گفت گزارش این سایت‌ها توهینی به جامعه دانشجویان است و این آمارها کذب است.

 مویدی افزود: با آن که در میان دانشجویان افرادی هستند که دچار اشکالات رفتاری، فکری و روحی هستند اما با مقایسه نسبت این جمعیت این افراد با دانشجویان باید گفت که جامعه دانشجویان یکی از سالم‌ترین قشرهای جامعه است.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با بیان اینکه ارائه این آمار در آغاز سال تحصیلی می‌تواند شوکی را به جامعه تحصیلی کشور وارد کند، گفت: این آمارها به صورت هدایت شده و به منظور مخدوش کردن چهره جامعه دانشجویان و محصلان ارائه شده است و پلیس به نمایندگی از مردم پیگیر نحوه ارائه این آمار است و افرادی که این آمارها را ارائه می‌دهند، باید پاسخگو باشند.

کد خبر 148185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز