مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد که برج بیگ‌بن در لندن همانند برج پیزا با یک زاویه 0.26 درجه خم شده است و به زودی شبیه برج پیزا می‌شود.

به گزارش مهر، برج بیگ بن 96.3 متر ارتفاع و بیش از 150 سال قدمت دارد. اعتقاد بر این است که برج ساعت بالای پارلمان انگلیس کاملا عمود بوده است اما تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد که این برج با یک زاویه 0.26 درجه برابر با 15 تا 20 سانتیمتر از خط عمود در طرف شما و به سمت بریج استریت خم شده است که این برابر با یک شانزدهم کجی برج پیزا است.

 آشنایی با لندنmore

متخصصان بر این باورند که فونداسیون این برج یک پی وسیع بتونی باشد که زیر زمین ساخته شده است و به آهستگی درحال نشست در رسوبات رودخانه ای رودخانه تایمز است.

به همین دلیل علیرغم پایه های بتونی که در دهه 90 زیر پی اصلی ساخته شد این برج از خط عمود به طرف شمال در حال کج شدن است.

بیگ بن

در دهه 90 برای طولانی‌تر کردن متروی خط جابیلی این پایه جدید که یک سکوی بتون آرمه است ساخته شد. این سکوی بتونی بین تونل مترو و فونداسیون برج قرار گرفته است.

نام اصلی برج ساعت بیگ بن که بین سالهای 1853 تا 1859 در کنار ساختمان پارلمان انگلیس و به سبک نئو گوتیک ساخته شده در واقع برج ساعت سنت استفان است.

این برج از 334 پله تشکیل شده که 292 پله آن به ساعت غول پیکر می رسند. نام بیگ بن در واقع به خاطر ناقوس بزرگ برونزی زیر ساعت است که 13.5 تن وزن دارد.

براساس گزارش میرور، این برج ساعت بین نوامبر 2002 و آگوست 2003 به اندازه یک هشتم یک اینچ از خط عمود منحرف شد.

سپس این نوسان هر سال به میزان 0.04 یک درجه افزایش یافت و اگر این کج شدن ادامه پیدا کند تا 5 هزار سال آینده کاملا بر روی ساختمان Portcullis House سقوط می‌کند. ساختمان مدرن Portcullis House در مقابل ساختمان پارلمان ساخته شده است و در آن دفاتر نمایندگان مجلس قرار دارد.

کد خبر 148069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز