همشهری آنلاین: پایگاه تایمز در دومین سال از انتشار رتبه بندی دانشگاه‌های جهان بدون حضور پایگاه QS، گزارش جدید خود را از رتبه دانشگاه‌های جهان منتشر کرد که بر اساس آن دانشگاه صنعتی شریف برای اولین بار در رتبه ای میان 301 تا 350 قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این پایگاه 13 شاخص جدید به منظور تعیین سطح تمامی فعالیت‌های دانشگاه‌های جهان از آموزش گرفته تا انتقال دانش در نظر گرفته است که این 13 شاخص در پنج دسته آموزش، تحقیقات، میزان ارجاع به مقالات، درآمد صنعتی و ترکیب بین المللی دسته بندی شده‌اند.

بر اساس این رتبه بندی جدید دانشگاه صنعتی شریف بر خلاف سال گذشته که هیچ رتبه ای به دست نیاورده بود، در رتبه 301 تا 350 پس از دانشگاه هایی مانند دانشگاه "اسپینزای ایتالیا و دانشگاه شانگهای جیائو تونگ چین و پیش از دانشگاه‌های فلوریدای جنوبی آمریکا و دانشگاه استریلینگ انگلستان رتبه بندی شده است. این در حالی است که در رتبه بندی سال گذشته تایمز دانشگاه‌های ایران رتبه ای به دست نیاورده بودند.

 همچنین بر خلاف سال‌های گذشته دانشگاه هاروارد در سطح جهان رتبه اول را به دست نیاورده است بلکه این بار موسسه تکنولوژی کالیفرنیا رتبه اول جهان را به دست آورده است و در پی آن دانشگاه های هاروارد، استنفورد، آکسفورد، پرینستون، کمبریج، MIT، امپریال کالج لندن، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه کالیفرنیا برکلی رتبه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 147790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز