جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

همشهری ورزشی: مهم‌ترین اتفاق هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر توقف سایپا مقابل فولاد، قعرنشین جدول بود و این تساوی در حالی اتفاق افتاد که استقلال هم نتوانست از این موقعیت برای کم کردن فاصله امتیازاتش با تیم صدرنشین استفاده کند.

 پرسپولیس هم در ثانیه‌های آخر خوشبختی را در شیراز لمس کرد تا دنیزلی به آینده امیدوار شود.

علی دایی به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد که تیمش مقابل قعرنشین لیگ برتر متوقف شود. سایپا خیلی خوش‌شانس بود که در ورزشگاه کرج مقابل فولاد شکست نخورد.

ایناسیوی پرتغالی تا مرز خلق یک شگفتی پیش رفت ولی سایپا در نهایت توانست با یک امتیاز بازی را به اتمام برساند.

در نیمه اول، فولاد چهره‌ای متفاوت‌تر از هفته‌های گذشته داشت و اخراج حسین کریمی در این نیمه به شاگردان ایناسیو کمک کرد تا با دو گل از سایپا پیش بیفتند.

البته این پایان کار نبود چون محسن خلیلی باز هم به کمک سایپا آمد تا دو گل او مانع از تحقق دومین شکست صدرنشین لیگ برتر شود.

کسب نتیجه تساوی مقابل فولاد قعرنشین، آن هم در ورزشگاه اختصاصی سایپا نتیجه خوبی برای این تیم به شمار نمی‌رود و از این نتیجه بیشتر از همه استقلال و پرسپولیس و سپاهان خوشحال شدند.

پرسپولیس که قبل از رویارویی با برق شیراز روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذاشت، یک پیروزی با اهمیت را به دست آورد تا این تیم آرامشی نسبی بیابد.

پرسپولیس که در زمین نامساعد شیراز بیشتر رو به بازی زمینی آورده بود، در دقیقه 19 توسط احسان خرسندی به گل رسید. پاس عرضی و دقیق نیکبخت از جناح چپ، در محوطه شش قدم به خرسندی رسید تا او فرصتی را که در بازی مقابل ابومسلم از دست داده بود جبران کند.

گل دقیقه 44 میرهانی هاشمی که در شلوغی محوطه جریمه به ثمر رسید، کابوس شکست را در ذهن مصطفی دنیزلی تداعی کرد ولی این بار همه چیز طبق خواسته پیرمرد ترک پیش رفت.

سه تعویض همزمان از سوی این مربی که به ورود محمد پروین، فراز فاطمی و صلاح‌حسن منجر شد، روند تاکتیکی پرسپولیس را هجومی‌تر کرد.

در حالی‌که تماشاگران منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند، فراز فاطمی در دقیقه 1+90 گل برتری پرسپولیس را به ثمر رساند. شوت محکم روبرت ساها با دفع ناقص حاج اسبویی همراه شد تا فراز فاطمی توپ برگشتی را وارد دروازه برق کند.

تساوی در این بازی وضعیت پرسپولیس را وخیم‌تر می‌کرد ولی با این برد دیرهنگام خارج از خانه، پیروزی به لیگ بازگشت.

پاس که هفته گذشته مس را در کرمان شکست داده بود، باز هم در ورزشگاه دستگردی متوقف شد. شاگردان شاهرخی در یک بازی خانگی مقابل فجر سپاسی با تساوی یک بر یک متوقف شدند.

ابتدا مصطفی صبری با ضربه‌ای دیدنی در دقیقه 38 دروازه پاس را باز کرد تا نیمه اول با این نتیجه به اتمام برسد. نیمه دوم پاسی‌ها برای جبران گل خورده فشار زیادی روی دروازه فجر آوردند و این میثم منیعی بود که در دقیقه 74 گل تساوی پاس را به ثمر رساند.

ابومسلم در هفته هفدهم بهترین نتیجه را به دست آورد تا شاگردان خداداد عزیزی ثابت کنند که شکست دادن پرسپولیس یک اتفاق نبود. آنها در مشهد با حساب چهار بر یک ذوب‌آهن را شکست دادند.

عرفان اولروم مثل هفته گذشته باز هم هت تریک کرد تا باز هم بهترین بازیکن هفته لقب بگیرد، دیگر گل ابومسلم توسط سیدمحمد حسینی به ثمر رسید. مهدی رجب‌زاده تک‌گل ذوب‌آهن را زد، ضمن اینکه گئورگ استراتولات در دقیقه 21 از زمین اخراج شد تا ذوبی‌ها حدود 70 دقیقه 10نفره به بازی ادامه دهند.

سپاهان در ادامه روند صعودی خود راه‌آهن را در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان شکست داد تا شاگردان میثاقیان یکی از کاندیداهای اصلی سقوط باشند.

راه‌آهن برای گرفتن تساوی فقط سه دقیقه کم آورد، چون محمود کریمی در دقیقه 87 از زاویه بسته دروازه تیم حریف را باز کرد تا شاگردان لوکا یک پیروزی مهم دیگر به دست آورند. سرآبادانی مدافع راه‌آهن در دقیقه 53 از زمین مسابقه اخراج شد.

استقلال اهواز که طی هفته‌های اخیر نتایج ضعیفی گرفته است، در ورزشگاه تختی اهواز مقابل ملوان با تساوی بدون گل متوقف شد تا محمد احمدزاده کماکان از ماندنش در ملوان مطمئن باشد.

بازی سرد و کسل‌کننده پیکان و صباباتری هم در ورزشگاه ایران خودرو برنده‌ای نداشت تا نتیجه تلاش دو تیم در پایان با تساوی بدون گل به اتمام برسد.در آخرین بازی این هفته هم استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل مس کرمان متوقف شد تا شاگردان مرفاوی نتوانند از توقف سایپا مقابل فولاد، بهره لازم را ببرند.

استقلال در مجموع موقعیت‌های بیشتری نسبت به مس کرمان داشت ولی این فرصت‌ها تبدیل به گل نشد تا نادر دست‌نشان با یک امتیاز تیمش را از زمین بیرون بیاورد.

نکته جالب توجه این دیدار حضور تئودور یونگ، دستیار سابق آری‌هان و مربی چند ماه پیش پرسپولیس در جایگاه ویژه ورزشگاه بود. یونگ که به درخواست قلعه‌نویی و برخلاف نظر هیأت‌مدیره استقلال برای تقویت کادر فنی این تیم به ایران آمده، نخستین بازی تیم جدیدش را از جایگاه ویژه تماشا کرد.

کد خبر 14772

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز