همشهری آنلاین: دبیر اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی سراسر کشور با اشاره به ارائه آمار تکمیل ظرفیت تعدادی از موسسات غیرانتفاعی، از تکمیل 25 درصدی ظرفیت مقطع کاردانی و 42 درصدی ظرفیت دوره‌های کارشناسی این موسسات خبر داد.

آهون‌ منش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت 335 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در کشور، عنوان کرد: تا روز گذشته 149 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی آمارهای خود را به ما اعلام کردند که بر این اساس 25 درصد از ظرفیت دوره‌های کاردانی این موسسات تکمیل شده است و به عبارت دیگر 75 درصد این ظرفیت‌ها هنوز خالی مانده است.

وی همچنین با اشاره به تکمیل 42 درصدی ظرفیت دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌های غیرانتفاعی، افزود: از دلایل خالی ماندن 58 درصد ظرفیت دوره‌های کارشناسی،می‌توان به اختصاص دادن 60 درصد از پذیرفته شدگان کنکور به دانشگاه پیام نور اشاره کرد.

دبیر اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی با اشاره به پذیرش دانشجوی بدون کنکور در رشته‌های فنی حرفه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: پیش از این مطرح کرده بودیم که برای موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی ضریب 5/2 یا سه برابری در اعلام پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری در نظر گرفته شود تا تعداد ورودی‌های این دانشگاه افزایش یابد؛ اما تنها 2/1درصد یعنی20 درصد ظرفیت مازاد در معرفی دانشجو در نظر گرفته‌ شده است.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد علاوه بر ظرفیت‌های مازاد در بدو پذیرش، دو تا سه برابر تکمیل ظرفیت اعلام می‌کند.  

کد خبر 147281

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز