همشهری آنلاین: دبیر اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی سراسر کشور با اشاره به ارائه آمار تکمیل ظرفیت تعدادی از موسسات غیرانتفاعی، از تکمیل 25 درصدی ظرفیت مقطع کاردانی و 42 درصدی ظرفیت دوره‌های کارشناسی این موسسات خبر داد.

آهون‌ منش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت 335 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در کشور، عنوان کرد: تا روز گذشته 149 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی آمارهای خود را به ما اعلام کردند که بر این اساس 25 درصد از ظرفیت دوره‌های کاردانی این موسسات تکمیل شده است و به عبارت دیگر 75 درصد این ظرفیت‌ها هنوز خالی مانده است.

وی همچنین با اشاره به تکمیل 42 درصدی ظرفیت دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌های غیرانتفاعی، افزود: از دلایل خالی ماندن 58 درصد ظرفیت دوره‌های کارشناسی،می‌توان به اختصاص دادن 60 درصد از پذیرفته شدگان کنکور به دانشگاه پیام نور اشاره کرد.

دبیر اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی با اشاره به پذیرش دانشجوی بدون کنکور در رشته‌های فنی حرفه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: پیش از این مطرح کرده بودیم که برای موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی ضریب 5/2 یا سه برابری در اعلام پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری در نظر گرفته شود تا تعداد ورودی‌های این دانشگاه افزایش یابد؛ اما تنها 2/1درصد یعنی20 درصد ظرفیت مازاد در معرفی دانشجو در نظر گرفته‌ شده است.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد علاوه بر ظرفیت‌های مازاد در بدو پذیرش، دو تا سه برابر تکمیل ظرفیت اعلام می‌کند.  

کد خبر 147281

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز