همشهری آنلاین: هر فرد می‌تواند با مراجعه به جایگاه‌های عرضه سوخت به هر مقدار که می‌خواهد از بنزین آزاد استفاده کند

کارت سوخت

به گزارشخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از تیر ماه سال 1386، هر لیتر بنزین معمولی با نرخ یارانه‌ای 100 تومان و هر لیتر بنزین سوپر یارانه‌ای با نرخ 150 تومان در قالب سهمیه بندی عرضه شد؛ با وجود این محدودیتی در عرضه بنزین معمولی نیمه‌یارانه‌ای با قیمت 400 تومان و بنزین سوپر نیمه‌یارانه‌ای 500 تومانی وجود نداشت.

این در حالیست که بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در دی ماه سال گذشته، علاوه بر ادامه سهمیه‌بندی بنزین یارانه‌ای که در حال حاضر برای خودروهای سواری شخصی ماهانه 60 لیتر است و برای سایر خودروها حجم متفاوتی دارد، بنزین آزاد هم به ظاهر سهمیه‌بندی شده است.

اما با وجود این که ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور برای هر خودرو سهمیه 500 لیتری بنزین آزاد را در نظر گرفته است، هر خودرو در صورت نیاز به بنزین بیشتر از سهمیه اعلام شده، می‌تواند آن را به راحتی دریافت کند.

بر این اساس در صورت اتمام سهمیه بنزین آزاد، صاحب خودرو می‌تواند با مراجعه به کارگران جایگاه عرضه سوخت و از طریق کارت سوخت جایگاه‌داران نسبت به سوخت‌گیری بنزین معمولی با قیمت آزاد 700 تومان و بنزین سوپر با قیمت 800 تومانی اقدام کند.

در چنین شراطی که هر فرد می‌تواند با مراجعه به جایگاه‌های عرضه سوخت به هر مقدار که می‌خواهد از بنزین آزاد استفاده کند، مشخص نیست که چرا ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برای بنزین آزاد نیز بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها سقف 500 لیتر را تعیین کرده است.

کد خبر 147269
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز