همشهری آنلاین: سرپرست سازمان آموزش فنی حرفه‌ای گفت: ثبت نام آزمون ادواری سراسری متقاضیان سنجش مهارت برای نخستین بار در کشور به صورت اینترنتی از 10 تا 20 مهر ماه انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، کورش پرند سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اعلام این خبر، گفت: در راستای برنامه‌های عملیاتی سال جهاد اقتصادی، برای نخستین بار آزمون‌های ادواری متقاضیان سنجش مهارت به صورت هماهنگ و سراسری در کشور برگزار می‌شود که ثبت‌نام نخستین مرحله اجرای این طرح از 10 مهرماه آغاز می‌شود.

وی افزود: نخستین مرحله از این آزمون در 25 حرفه به صورت همسان و هماهنگ در20 آبان ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بیش از120 هزار نفر در این آزمون شرکت کنند.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص اهداف برگزاری ازمون‌های سراسری سنجش مهارت به صورت سراسری، گفت: طرح برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت با اهداف اطلاع رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه‌ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت رسانی به مخاطبان، اجرایی می‌شود که برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری آزمون ادواری هماهنگ در 608 حرفه در 31 استان و350 حوزه امتحانی انجام شده است.

وی در خصوص شیوه اجرای این طرح بیان کرد: برای ثبت نام این آزمون‌ها دفترچه آزمون واحد طراحی شده است که متقاضیان پس از دریافت دفترچه و کارت اعتباری از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی http://advari.irantvto.ir در حرفه مورد نظر ثبت نام کنند.  

کد خبر 147165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز