همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: زمانی که بازنشسته بشوم و از خانه‌های ویلایی بگیرم حاضرم در شهرهای جدید زندگی کنم.

مهندس علی نیکزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان وزیر راه و شهرسازی حاضر به زندگی در شهرهای جدید هستید؟ گفت: ‌بازنشسته که بشوم و از این خانه‌های ویلایی بگیریم بله می‌آیم و زندگی می‌کنم؛ کاری ندارم.

نیکزاد درباره این‌که فاصله محل کار بسیاری از متقاضیان مسکن مهر با محل احداث واحدهای مسکن مهر بسیار زیاد است، تصریح کرد: اصلا متقاضیان در این واحدها زندگی نکنند؛ اقتصاد افراد شرایط را مشخص می‌کند. اگر کسی پول داشته باشد در جای بهتر زندگی می‌کند، به‌عنوان مثال من اگر پول داشته باشم می‌روم جایی که در شان باشد نه این‌که اسراف کنم؛ به عبارت دیگر اگر پول داشته باشم نمی‌روم جاهای لوکس زندگی کنم زیرا عمری روی اصول ایستاده‌ام.

وی در ادامه با بیان این‌که مسئله‌ای بدیهی را از من می‌پرسید، تصریح کرد: آیا اکنون رباط‌ کریم و اندیشه امکاناتشان با روز اول قابل مقایسه است؟ آیا روز اول همه این امکانات را داشتند؟

نیکزاد خاطرنشان کرد: همواره نقاط جمعیتی شکل می‌گیرد، خانه‌ها ساخته می‌شود، آب و برق می‌آید سپس شهرداری وارد و به تدریج پارک، مدرسه، دانشگاه و ... سایر خدمات ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که در 22 منطقه تهران یک قطعه زمین برای ساخت وجود ندارد، ادامه داد: اکنون برای سال 91 به معاون شهرسازی و معماری ماموریت دادم که زمین پیدا کند که خانه بسازیم؛ زمین در نزدیکی ایوانکی سمنان پیدا شده است.

به گزارش ایسنا وزیر راه و شهرسازی مهر ماه 88 در مراسم معارفه نورصالحی -مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید- با خطاب قرار دادن مدیران عامل شهرهای جدید خاطرنشان کرد: یک ملاک در اثبات کارآمدی شما می‌تواند این باشد که آیا خود حاضرید در شهر جدیدی که مدیریت آن برعهده شماست، مستقر شوید یا خیر؟ باید در جمهوری اسلامی شهرهایی ساخته شود که بتوانیم افتخار کنیم که مناسب زندگی شهروندان ماست.

وی همچنین افزود: نمی‌شود متولی و مدیر یک شهر جدید بود ولی توجه لازم به وضع مطلوب زندگی مردم آن شهر نداشت.

نیکزاد در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان این‌که برای بافت فرسوده تسهیلات می‌دهیم، اظهار کرد: باید پولی به مالک بدهیم که بتواند پناهگاهی بخرد.

وی در پاسخ با این سوال که آیا در این راستا بسترهای لازم فراهم می‌شود؟ گفت: به اندازه کافی تسهیلات ایجاد کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات می‌دهیم درباره عدم تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر اظهار کرد: دولت علیه دولت حرفی نمی‌زند اگر تعهدی در تامین شدن خدمات باشد من حتما پای آن می‌ایستم مسوولان مربوطه برای تامین آب، برق و گاز باید کار کنند و زمانی که پروژه‌ها افتتاح شود و رئیس جمهوری بیاید برای وزیر نیرو و نفت هم افتخار است.

به گفته او در شهر جدید پرند عرض 15 سال شش هزار واحد ساخته شده و ساخت 96 هزار واحد اکنون در حال انجام است و من باید در مورد مسکن پاسخ بدهم.

کد خبر 147136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز