چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین-فرانک عطیف: موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان(محک) به‌عنوان سازمانی غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی در سال 1370 به ثبت رسیده است.

mahak

هدف این موسسه انجام امور خیریه در زمینه های پزشکی، پژوهشی، پیشگیری، درمانی، خدماتی، بهداشتی، بیمارستانی، رفاهی فقط برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان است.

محک با شعار" ما را یاری دهید از ما یاری بخواهید" تا سال 1390 توانسته است بیش از 11هزار کودک مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان را حمایت کند.

این موسسه بیمارستانی فوق‌تخصصی در زمینه سرطان کودک نیز ساخته است.بیمارستان محک در فضایی بیش از18هزار متر مربع ساخته شده و بخش‌های مختلف آن عبارتند از:

اورژانس، رادیولوژی، ام آر ای، سی‌تی اسکن، آنکولوژی، هماتولوژی، شیمی درمانی و رادیوتراپی، کلینیک های دندانپزشکی، روانشناسی، قلب، کودکان،آی سی یو، آزمایشگاه‌های بیوشیمی، میکروبیولوژی و هماتولوژی، فیزیوتراپی ، آب درمانی و ...

در این مجموعه بیمارستانی فضاهای رفاهی و تفریحی مانند اتاق کودکان، کتابخانه و سالن آمفی تئاتر نیز وجود دارد.

موسسه محک بنه به ادعای سایت این مرکز، در طی این سال‌ها توانسته با استفاده از همراهی موسسان متخصص ، مردم، اعضای داوطلب و اجرای روش‌های علمی و تخصصی در مراقبت‌ةای ویژه از بیماران و خانواده‌هایشان در کنار پیشرفت‌های علم پزشکی، آمار مرگ و میر را از 75درصد در دهه 60 به 25 درصد در دهه 80 برساند.

نحوه پذیرش بیماران در این موسسه به این شکل است:

کودکان زیر 14 سال که  برگه آزمایش پاتولوژی شان نشان دهنده ابتلا به بیماری سرطان باشد،یا  در بیمارستان های دولتی - دانشگاهی در حال درمان باشند، می توانند از حمایت محک برخوردار شوند.

 در این صورت برای کودک بیمار پرونده ای تشکیل شده و از آن تاریخ او و خانواده اش می توانند از حمایت‌های مادی و معنوی موسسه استفاده کنند.
 موسسه محک علاوه بر حمایت از کودکان ایرانی در سراسر کشور، در سال 1999 از طرف کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (یو ان ایچ سی ار) به عنوان سازمانی که به کودکان پناهنده عراقی و افغانی مبتلا به سرطان خارج از اردوگاه کمک می کند ، تعیین شد.

دامنه فعالیت این بخش به 45 بیمارستان دولتی - دانشگاهی در سطح کشور گسترش یافته است. در این 45 بیمارستان ، دفتری مخصوص مراجعه بیماران و خانواده شان برای دریافت حمایت های مادی ومعنوی اختصاص داده شده‌است.

در حال حاضر دفتر مرکزی بخش حمایتی محک در مجتمع بیمارستانی رفاهی محک  در دارآبادقرار دارد. با این حال دفتر میدان چیذر هنوز برای مراجعه بیماران و خانواده های آنها برای اهدای کمک‌های غیر نقدی، فعال است.

این سازمان خیریه کمک‌های فردی یا سازمانی را به‌صورت ‌های مختلف از جمله اجاره سالن برای برگزاری برنامه‌های مختلف، کمک‌های نقدی و غیر نقدی، همراهی به‌عنوان نیروی داوطلب و غیره می‌پذیرد.

در وب‌سایت محک اطلاعات بیشتر و جزئی‌تری درخصوص فعالیت‌های این سازمان و نحوه همراهی با آنها وجود دارد.این سایت همچنین بخشی دراد با عنوان تور مجازی که مثلا می‌توان بخش‌های مختلف بیمارستان سر زد.

کد خبر 146906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز