چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر کل تلویزیون الجزیره، پس از هشت سال هدایت این شبکه، استعفا کرد

aljazeera

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از دبی، وَضاح خَنفَر، مدیر کل گروه تلویزیونی الجزیره با انتشار پیامی خطاب به کارمندان این رسانه عربی از استعفای خود خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی که از سال دو هزار و سه هدایت شبکه های تلویزیونی الجزیره را در قطر به عهده دارد، اظهار داشت تصمیم خود را به اطلاع هیئت مدیره الجزیره رسانده بود.

وضاح خنفر که از سال 2003 تا لحظه استعفا یعنی امروز سه شنبه 29 شهریور مدیریت الجزیره را بر عهده داشت، در نامه استعفا خود آورده است : از مدتی پیش با رئیس شورای اداری الجزیره درباره تمایل خود برای استعفا پس از هشت سال فعالیت حرف زده بودم که این درخواست با حسن توجه روبرو شد.

خنفر مدیر مستعفی الجزیره در نامه خود به تمجید از مقامات قطری پرداخته و گفته است الجزیره با تغییر کارمند و مدیر، تغییر نمی کند و نهادها هم همانند کشورها نیاز به تغییر (مدیران) و گشوده شدن باب دیدگاه‌های جدید و نوآوری در افکار و ایده ها نیاز دارند.

خاطر نشان می شود که قطر کشور ثروتمندی که با داشتن مساحت کم، ذخایر غنی نفت و گاز در اختیار دارد، در نوامبر 1996 میلادی، شبکه الجزیره را تاسیس کرد که تحولی در رسانه های دیداری به وجود آورد که البته به طور کامل تحت سیطره و کنترل رژیم آل ثانی قرار دارد.

هر چند این شبکه در برخی مواقع کارنامه ای تحسین برانگیز به ویژه در ارتباط با انقلابهای تونس و مصر بر جا گذاشت، اما در ارتباط با پوشش خبرهای مربوط به انتفاضه مردم بحرین و اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه سیاست سانسور و همچنین تحریف حقایق و تلاش برای خدشه دار کردن ماهیت قیام مردم این کشور را در پیش گرفته است که این رویکرد دوگانه ضربه ای بزرگ به اعتبار این شبکه به شمار می‌رود

کد خبر 146251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز