همشهری آنلاین: خوشه‌های خورشید عنوان جشنواره‌ای فرهنگی‌، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان ایرانی است که به مناسبت سال پیامبر اعظم(ص) در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره با هدف آشنایی مخاطبان با زندگی پیامبر اعظم(ص) به عنوان مهم‌ترین عامل وحدت بین مسلمانان در سه محور فرهنگی‌، هنری و ادبی علاقه‌مندان را به مشارکت فرا خوانده است.

در این میان علاوه بر کودکان و نوجوانان، بزرگسالان نیز می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تا روز 30 بهمن در سنندج با موضوع پیامبر اعظم(ص) و شخصیت و زندگی ایشان ارسال کنند.

در بخش فرهنگی، قصه‌گویی، نشریه دیواری، معرفی کتاب، در بخش ادبی نامه‌ای به پیامبر(ص)، شعرخوانی، نگارش قطعات ادبی و در بخش هنری مولودی‌خوانی و دف‌نوازی، نقاشی و پوستر، کارت پستال‌سازی، خوش‌نویسی و نازک‌کاری از جمله رشته‌های این مسابقه است که بخش اصلی آن فروردین سال آینده و در هفته وحدت در سنندج برگزار خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره در بخش‌هایی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، مولودی‌خوانی و دف‌نوازی از شرکت کنندگان درخواست کرده است که از فعالیت‌ فرهنگی یا هنری خود فیلم‌برداری کرده و یک نسخه از فیلم را برای شرکت در جشنواره تا تاریخ 30 بهمن به کانون استان کردستان ارسال کنند.

این دبیرخانه در شهر سنندج به نشانی خیابان طالقانی، خیابان ورزش،‌ مقابل ورزشگاه تختی آماده دریافت آثار علاقه‌مندان است.

کد خبر 14621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز