شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

مسئولین شرکت‌های بیمه‌ تکمیلی درمان که از بستن قرارداد با بیمارستان‌ها خودداری می‌کنند، ‌به‌عنوان متخلف از سوی بیمه مرکزی احضار می‌شوند.

دکتر محمدرضا نوروزی، نایب‌رئیس شورای‌عالی نظام پزشکی، در این‌باره گفت: «بیمارستان‌های خصوصی از تمدید قرارداد عادلانه با بیمه‌های قطع ارتباط شده استقبال کرده‌اند ولی در عین حال خواستار آن شدند که بیمه‌ها نیز از محل درآمدهای حق بیمه مردم، در جهت بهبود بیماران هزینه کنند.»

به گزارش مهر او با اشاره به عدم‌تمایل بیمه‌های تکمیلی برای عقد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی توضیح داد: متأسفانه به‌رغم پیگیری‌های سازمان نظام پزشکی در جهت حل مشکلات ‌تمدید نکردن قرارداد برخی بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های خصوصی، اما این بیمه‌ها همچنان از تمدید قرارداد خودداری می‌کنند. نوروزی گفت:به‌رغم انعکاس اخباری در زمینه مشکلات به‌وجود آمده برای بیمه‌شدگان، برخی از بیمه‌های تکمیلی، هنوز برای تمدید قرارداد به بیمارستان‌ها مراجعه نکرده‌اند که این موضوع بروز مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به همراه آورده است.

نوروزی افزود: عدم‌اطلاع رسانی بیمه‌ها به مردم، می‌بایست مورد توجه بیمه مرکزی قرار گرفته و با احضار مسئولین بیمه‌های متخلف، نسبت به پیگیری موضوع و احقاق حقوق مردم اقدام نماید. نایب رئیس شورای‌عالی نظام پزشکی با تاکید بر دخالت این سازمان در حل مشکلات مردم گفت: درصورت پیگیری نکردن بیمه‌ها به‌منظور حل مشکل مردم، موضوع از طریق سازمان نظام پزشکی در مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهد شد.

به گفته نوروزی اکثر بیمه‌های تکمیلی در زمان عقد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی بین 10 تا 20 درصد کمتر از تعرفه‌های مصوب هیأت دولت قرارداد بسته‌اند و این در حالی است که متأسفانه این بیمه‌ها پرداخت‌های خود را با تاخیر 2 الی 3 ماه انجام می‌دهند. او گفت خواسته اصلی بیمارستان‌های خصوصی رعایت تعرفه‌های مصوب دولت است و شرکت‌های بیمه‌ای می‌بایست علاوه بر رعایت این نکته در پرداخت صورت‌حساب‌هایشان نیز به‌صورت منظم برخورد کنند.

کد خبر 145848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز