همشهری آنلاین: معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به فعالیت سامانه استعلام الکترونیک هویت ملی ایرانیان برای تشخیص هویت در فضای مجازی، از اتصال یکصد دستگاه دولتی به این سامانه خبر داد.

سازمان ثبت معاون محسن کرمی

 محسن کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت تایید یا تصدیق هویت افراد در فضای مجازی، اظهار کرد: از آنجا که افراد در فضای مجازی مدارک مکتوب ارائه نمی‌کنند و برای دریافت خدمت در فضای مجازی، در دستگاه یا نهاد ذیربط حاضر نیستند، بنابراین تصدیق هویت افراد از طریق اسناد سجلی ممکن نیست.

 وی ادامه داد: برخی دستگاه‌ها برای کسب اطمینان از صحت اطلاعات مندرج در فضای مجازی که از سوی دریافت‌کنندگان خدمت در فضای مجازی ثبت می‌شود، از شبکه استعلام الکترونیک هویت ملی استفاده می‌کنند.

 کرمی با بیان اینکه دستگاه‌های ارائه دهنده خدمت در فضای مجازی از طریق این شبکه به پایگاه داده ثبت احوال متصل هستند، گفت: این دستگاه‌ها می‌توانند به صورت برخط (آنلاین) نسبت به استعلام از پایگاه داده ثبت احوال اقدام کنند.

 معاون سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه این معاونت صلاحیت دستگاه‌های متقاضی استفاده از سامانه را بررسی می‌کند، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود یکصد دستگاه دولتی اعم از وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و ادارات اجرایی به این پایگاه متصل هستند و عملیات شناسایی و تشخیص هویت از طریق این سامانه انجام می‌گیرد.

کد خبر 145818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز