همشهری آنلاین: رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی در اوایل هفته آینده خبر داد.

آزمون

جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی در اوایل هفته آینده از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir ، در خصوص ظرفیت پذیرش در این آزمون، گفت: ظرفیت پذیرش در این آزمون حدود 5 هزار نفر است که احتمالا تکمیل نمی‌شود.

وی با اشاره به رشد حدود40 درصدی ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی، اظهار کرد: این میزان افزایش کافی نبود، بنابراین با توجه به ابلاغیه وزیر بهداشت ظرفیت‌ها حدود70 درصد افزایش یافته است.

سراجی افزود: در راستای این افزایش ظرفیت، در برخی از رشته‌ها با مشکل تکمیل ظرفیت روبرو هستیم چرا که در بعضی از رشته‌ها با کمبود متقاضی و در برخی با افزایش متقاضی روبرو هستیم، البته در بعضی از رشته‌ها نیز متقاضی وجود دارد ولی حد نصاب لازم را کسب نکرده‌اند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه از این افزایش ظرفیت اکثر داوطلبان منتفع می‌شوند، خاطرنشان کرد: بر این اساس کسانی که در انتخاب دوم پذیرفته شده‌اند به انتخاب اول و افرادی که در انتخاب سوم پذیرفته شده‌اند به انتخاب دوم و به این ترتیب همین‌گونه انتخاب‌ها جابجا می‌شود و حتی برخی از کسانی که مردود شده‌اند با این تصمیم پذیرفته خواهند شد.

کد خبر 144893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز